ارائه آخرین تکنولوژی پهپادها در نمایشگاه لندن

اخیرا نمایشگاهی به نام SkyTech در لندن برگزار شده که در آن ، هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپاد های مختلفی به نمایش درآمده است . پهپاد فالکون 8   با قابلیت فن آوری صعودی (AscTec Falcon 8) یکی از چندین پهپاد ارائه شده در این نمایشگاه بوده که توانایی حمل طیف گسترده ای از فن آوری های تصویربرداری هوایی را دارد .

هواپیماهای بدون سرنشین AscTec Falcon 8 که با هدف استفاده در صنعت نقشه برداری ساخته شده است ، با وزن بیش از دو کیلو ، دارای هشت پروانه بوده و می تواند طیفی از فن آوری تصویربرداری هوایی از جمله دوربین های دیجیتال ، دوربین ویدئویی و حسگرها را با خود حمل کند .

جون اسکلتون (Jon Skelton) مدیر تجاری امور تصویربرداری در این رابطه می گوید : " این هواپیمای بدون سرنشین به کاربر اجازه می دهد تا به جای داشتن زاویه دید بالا و پایین که باعث کج شدن عکس می شود ، زاویه ای مستقیم داشته باشد . بنابراین این عمل به کاربر انعطاف پذیری بیشتری داده تا جهان واقعی ارائه شده توسط ویدئو را بهتر درک کند . "  

شرکت تجهیزات نقشه برداری اس . سی . سی . اس (SCCS) انگلستان،  یکی از آخرین مدل های هواپیماهای بدون سرنشین خود به نام ربات نقشه برداری چند پروانه ای جی 4 (MultiRotor G4 Surveying Robot) را در این نمایشگاه به نمایش درآورده است . این پهپاد با بهبود بخشیدن به زمان سفر در حدود بیست دقیقه ، قادر است در یک پرواز ، بین دو تا سه کیلومتر را پرواز کند .

فردی ساپسد (Freddie Sapsed) نماینده ارشد فنی شرکت مزبور  در این رابطه چنین توضیح می دهد : " این هواپیمای بدون سرنشین از استقلال نسبی برخوردار بوده و به جهت دارا بودن یک سیستم خودکار، بدون کمک انسان  می تواند پرواز کرده و بخش وسیعی از سطح  زمین مورد نظر را نقشه برداری کند . می توان گفت این پهپاد قادر است بدون نیاز به گروه نقشه برداران تا 250 هزار متر مربع را در یک روز نقشه برداری کند . "

شرکت سوئیسی سنس فلای (Sensefly) قابلیت نقشه برداری هواپیمای بدون سرنشین خود را که eBee  نام دارد ، در این نمایشگاه ارائه داده است . این پهپاد می تواند مدلی سه بعدی با کیفیت بالا از کوه های آلپ را ایجاد کرده و ارائه دهد .

علاوه بر آن، این شرکت سوئیسی هواپیمای بدون سرنشین  eXom  را نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته که از محافظ هایی از جنس فیبر کربن که خاصیت ضربه گیری دارند ، برای محافظت از پروانه های آن استفاده شده است .

کریستوفر تامسون (Christopher Thomson) مدیر فروش شرکت Sensefly می گوید: اگر شما با هواپیمای بدون سرنشین  eXom  سرعت بگیرید به بالا پریده و همچون حالت فنری به حالت خود باز می گردید تا به موقعیت تثبت خود دست پیدا کنید . این عملی است که شما به ندرت در میان هواپیماهای بدون سرنشین  پروانه دار می توانید ببینید .

قابل توجه است که بهره برداری از اینگونه هواپیماهای بدون سرنشین  در حال افزایش بوده و به نظر می رسد که در آینده کاربرد آنها به حدی افزایش پیدا کند که با یک ترافیک هوایی روبرو خواهیم شد .  در این زمان قوانینی جهت تنظیم ترافیک هوایی لازم به نظر می رسد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا