ناکارآمدی سایت جدید مایکروسافت ؛ تشخیص سن از روی عکس

به گزارش ایرنا از یاهو نیوز ، مایکروسافت مدعی شده است که با راه اندازی وبسایت مذکور می تواند با استفاده از عکس، حدود سن واقعی صاحب آن را تشخیص داده و آن را ارائه کند.

این شرکت با این توضیح که این سایت می تواند به مردم برای تنظیم آلبوم عکس های خود براساس سن افراد کمک کند، پیشنهاد کرده برای درک بیشتر این موضوع یک عکس در این وبسایت دانلود شود تا پاسخ صریح آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

مایکروسافت در کنفرانس بیلد سال ۲۰۱۵ از این وب سایت رونمایی کرد تا قدرت پلت فورم سرویس های ذخیره مجازی(کلاود) خود را به رخ بکشد.

این سایت پس از آپلود عکس کاربر آن را تحلیل و به وی می گوید که چهره وی چند ساله به نظر می رسد.

البته این سایت تشخیص در این زمینه را دقیق نمی داند و به همین علت در پایان ارزیابی از عکس این پیام برای مخاطب ارسال می شود که این یک اقدام حدسی است و ممکن است پاسخ آن درست نباشد.

شرکت اینترنتی مایکروسافت پس از رونمایی از این دستاور دخود در جریان یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد این پیشرفت بزودی در قالب یک اپلیکیشن به بازار عرضه شود.

**آزمایش یک ادعا ، اشتباه و دقت در تشخیص 

پایگاه خبری سی ان ان با انتشار گزارشی درمورد عملکرد این سایت جدید گزارش داد که با بارگذاری عکس تعدادی از ستاره ها و شخصیت های معروف سعی کرده است میزان دقت این وبسایت را بسنجد. نتیجه کار در مواردی بسیار دقیق و در موارد دیگری کاملا اشتباه بوده است.

این سایت سن دیوید بکهام را که اکنون 40 ساله است 45 ساله تشخیص داد. سن هیلاری کلینتون را که 67 ساله است 40 ساله تشخیص داد. میشل اوباما 51 ساله را 37 سال اعلام کرد که همه جوانتر از سن واقعی خود هستند.اما این سایت درعین حال بیل گیتس 59 ساله را 77 ساله دانست که بسیار پیرتر از سن واقعی اوست .این موضوع نشان می دهد این سایت خطای بسیاری نیز در ارائه گزارش خود دارد و سایت مایکروسافت هنوز برای کارایی کامل راه زیادی را در پیش دارد . به همین دلیل به نظر می رسد اقدام این شرکت بیشتر یک گام تبلیغاتی و رقابتی با سایر رقبا بوده است.

البته کارشناسان عرصه فضای مجازی معتقدند باتوجه افزایش ارتباطات اینترنتی و سوء استفاده های مختلف در این زمینه شرکت های اینترنتی درصدد هستند تا با ارائه نرم افزارهای مختلف مانع از تخلفات ایجاد شده دراین عرصه باشند و این ارتباطات را به واقعیت نزدیکتر کنند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا