دستگاه لایه‌نشانی اتمی برای تولید گرافن با کیفیت بالا

سیناپرس:شرکت پیکوسان اوی (Picosun Oy) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ساخت تجهیزات لایه نشانی اتمی در جهان است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که موفق به ارائه دستگاهی موسوم به PicoplasmaTM برای تولید گرافن در دمای پایین شده است. پژوهشگران دانشگاه جیواتونگ در چین با استفاده از این فناوری جدید، گرافن‌هایی برای استفاده در حوزه میکرو و نانوالکترونیک تولید کردند.
کستامو یوحنا از مدیران پیکوسان می‌گوید: «با توسعه روش‌ها و بهره‌گیری از تجهیزات جدید می‌توان مرزهای فناوری را جابه‌جا کرد. ما در شرکت پیکوسان مفتخریم که تجربیات چهار دهه ما در سیستم‌های لایه نشانی اتمی برای ارائه فناوری جدیدی به کار گرفته شده تا روشی نوین برای تولید گرافن ارائه شود. با این فناوری جدید، طیف جدیدی از محصولات در حوزه الکترونیک، پزشکی و هوا فضا تولید خواهند شد.»
وی رن از محققان دانشگاه جیواتونگ می‌گوید: «ما از سیستم لایه نشانی پلاسمایی اتمی شرکت پیکوسان برای رشد لایه‌های گرافن با کیفیت بالا استفاده کردیم. این فناوری جدید می‌تواند گرافن را وارد صنعت نیمه‌هادی و میکروالکترونیک کند.»
شرکت پیکوسان فناوری لایه نازک بسیار پیشرفته‌ای ارائه کرده است که به صنعت‌گران امکان تولید پوشش‌هایی با فناوری بالا می‌دهد. دستگاه PicoplasmaTM در حال حاضر توسط صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،شرکت فنلاندی پیکوسان در آمریکا،چین و سنگاپور نیز شعبه دارد و یک شبکه بزرگ نیز عهده دار فروش محصولات این شرکت  در سراسر جهان است.