بررسی کشتی اسپانیائی قرن شانزدهم در اعماق اقیانوس

پژوهشگران یک پروژه مطالعاتی که در جستجوی کشتی متعلق به کاپیتان هنری مورگان ، فرمانده بدنام انگلیسی که یک کشتی تجارتی را فرماندهی می کرد ؛ بودند ، به طور تصادفی با بقایای یک کشتی باستانی متعلق به قرن شانزدهم میلادی برخورد کردند . این کشتی باستانی که در حال حاضر توسط تیمی از متخصصین باستان شناسی زیر آب در حال کاووش است ، در سواحل پاناما به دست آمده است .

بر اساس اطلاعات به دست آمده ، این کشتی که Encarnación نام دارد در منطقه وراکروز Veracruz مکزیک ساخته شده و بخشی از ناوگان اسپانیائی موسوم به Tierra Firme   محسوب می شد . این کشتی وظیفه انتقال محموله های فلزات گران بها از قاره امریکا به اسپانیا را بر عهده داشته و در مسیر بازگشت ، تولیدات صنعتی اروپائی را برای کلنی های اروپائی نشین قاره آمریکا حمل می کرده است .

 

در همین زمینه فریتز هانسلمن Fritz Hanselmann پژوهشگر دانشگاه ایالتی تکزاس Texas State University در گفتگو با شبکه خبری نشنال جئوگرافی National Geographic News اعلام کرد : " این ناوگان دریائی را می توان ستون فقرات و پشتیبان اصلی کلنی های اسپانیائی در قاره آمریکا دانست . "  گفتنی است تا کنون شانزده کشتی مشابه از این ناوگان به دست آمده است ولی کشتی Encarnación در نوع خود منحصر به فرد و با اهمیت است زیرا این کشتی بر خلاف سایر موارد کشف شده ، غارت نشده و تمامی محموله آن سالم به دست ما رسیده است .

مطالعه اشیا و مدارک موجود در این کشتی می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی از صنعت ، فرهنگ ، دریانوردی و شرایط زندگی مردم قرن شانزدهم به پژوهشگران ارائه کند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا