چاقی و سندرم متابولیک یکی از دلایل ناباروری مردان است

به گزارش ایرنا از انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، چاقی در مردان عمدتا با کاهش غلظت تستسترون و کاهش پروتئین حامل هورمون های جنسی (SHBG) همراه است.

بنابراین چاقی و سندرم متابولیک منجر به افزایش رادیکال های آزاد و در نتیجه اختلال در اسپرماتوژنز و کاهش کیفیت اسپرم از جمله اختلال در DNA و کروماتین اسپرم می­ شود.

همچنین به دنبال افزایش بافت چربی و بروز سندرم متابولیک با کاهش هورمون تحریک کننده برای تولید تستسترون (LH) همراه است. در بافت چربی بدن مردان چاق، میزان تبدیل هورمون های جنسی مردانه (آندروژن) به هورمون های جنسی زنانه (استروژن) افزایش می یابد.

به همین دلیل غلظت تستسترون در سرم این افراد به شدت کاهش می یابد و لذا تغییر در نسبت تستسترون به استروژن، فاکتوری مهم در ابتلا به ناباروری در مردان چاق است.

اطلاعات تکمیلی این مطالعه در اولین کنگره بین المللی تولیدمثل که همزمان با اولین جشنواره برترین های حوزه تولیدمثل از تاریخ 2 تا 4 خرداد ماه سالجاری در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد، ارائه می شود.

بیش از 70 گروه تخصصی حوزه پزشکی و علوم پزشکی هدف این کنگره هستند که به آنها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت، که شامل متخصصان زنان، مامایی، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایش های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی، پاتولوژی و … هستند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره می توانند به نشانی اینترنتی www.iserb.ir/iserb2015 مراجعه کرده یا با شماره تلفن 22431945 تماس بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا