اخلاق حرفه ای کمتر از خدمات پزشکی مورد توجه قرار گرفته است

 دکترسیدحسن امامی رضوی در مراسم آغاز به کار اولین کنگره بین المللی درد و دوازدهمین همایش انجمن بررسی و مطالعه درد اظهار کرد: مهمترین نیاز مردم نحوه پاسخگویی مناسب و رضایت مندی از خدمات پزشکی است بنابراین باید آنچه که مردم از جامعه پزشکی انتظار دارند در زمینه نحوه برخوردها و ارائه خدمات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مباحث اخلاق حرفه ای به دانشجویان جوان رشته پزشکی گفت: بهترین آموزش مباحثی است که پیشینیان علم پزشکی به ما آموختند و ما برای جلب رضایت مندی مردم باید آنها را به دانشجویان این رشته آموزش دهیم.

امامی رضوی به اهمیت پوشش بیمه خدمات پزشکی اشاره کرد و افزود: حمایت مالی مردم در بخش هزینه های سلامت بسیار مهم است و وظیفه جامعه پزشکی و مسئولان این است که شرایطی فراهم کنند تا این خدمات با قیمت های پایین و مناسب تر به مردم ارائه شود.

وی افزود: تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته اما هنوز بسیاری از خدمات پزشکی در حوزه کنترل درد تحت پوشش بیمه های پایه نیست.

امام رضوی اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت سه هدف عمده شامل ارتقا سطح سلامت مردم، کاهش هزینه های درمانی و حمایت مردم در این زمینه و پاسخ گویی به نیازهای مردم و کسب رضایتمندی آن ها در خدمات پزشکی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و توجه جامعه پزشکی را به اهمیت موضوعات جلب کرده است.
اولین کنگره بین المللی درد و دوازدهمین همایش علمی انجمن بررسی و مطالعه درد امروز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه با حضور جمعی از متخصصان رشته های مختلف پزشکی در سالن همایش های امام خمینی (ره) برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا