گزارش تصویری از خودروی شاسی‌بلند فولکس‌واگن با سقف جمع شونده

بسیاری از ما با خودروهایی که سقف آن‌ها جمع می‌شود یا به‌اصطلاح خودروهای کانورتبل آشنا هستیم. این خودروها در کشور ما چندان مرسوم نیستند ولی استانداردی که از آن‌ها در ذهن داریم در رده خودروهای سدان و کوپه جای  دارد. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان به فکر تغییر این چهارچوب فکری افتاده است.

این شرکت سرمایه‌گذاری 98 میلیون و 300 هزار دلاری را برای ساخت یک خودروی شاسی‌بلند با سقف جمع شونده آغاز کرده است. این خودرو قرار است تا یک مدل شاسی‌بلند جمع‌وجور و جذاب باشد که به یک سقف جمع شونده مجهز است. این امر موجب می‌شود تا بتوان تجربه جدیدی از سفر با این خودرو را به دست آورد.

در حقیقت این خودرو توسط شرکتی به نام T-Roc طراحی‌شده است و فولکس‌واگن این شرکت را خریداری کرده است. بر اساس گزارش‌ها قرار است تا نخستین محصول با این استاندارد طراحی در سال 2020 میلادی روانه بازار مصرف گردد. البته چند شرکت دیگر در طول تاریخ برای ساخت موردی مشابه تلاش کرده بودند که نتایج چندان درخشانی از این تلاش کسب نشده بود.

برای مثال شرکت تویوتا در دهه نود میلادی اقدام به طراحی یک خودروی شاسی‌بلند با سقف جمع شونده کرده بود و نیسان نیز در نمایشگاه خودروهای سال 2010 یک مدل مفهومی با چنین قابلیتی معرفی کرده بود.دیگر شرکتی که چنین تلاشی را انجام داده بود، رنج روور بود که نتیجه آن یک خودروی 60 هزار دلاری بود.

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی خودروی شرکت فولکس منتشر نشده است. در ادامه می‌توانید تصاویر این خودرو و رقبای اشاره شده را مشاهده  کنید.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا