پیش فروش ارز دیجیتالی ونزوئلا تحت عنوان پترو

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،با اینکه بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نسبت به پول مجازی پیشنهادی مادرو ابراز نگرانی کرده بودند، پیش فروش پترو آغاز شد. نیکولاس مادرو اعلام کرد که پیش فروش ارز دیجیتالی ونزوئلا با استقبال سرمایه گذاران از همان روز اول همراه بوده و قبل از اینکه Petro به بازارهای عمومی دیگر عرضه شود، توانست 735 میلیون دلار پول به کشور وارد کند!

مادرو در خصوص ارز دیجیتالی جدیدش که دارای پشتوانه نفت، گاز و معادن فلز است، می گوید:

پول دیجیتالی که در حال متولد شدن است، می تواند سوپرمن را از پا در آورد!

جالب است بدانید هیچ شواهدی در خصوص درآمد 735 میلیون دلاری ناشی از پیش فروش پترو و هویت سرمایه گذارانی که اقدام به خرید آن کرده اند، ارائه نشده است.

بسیاری از خبرگزاری های خارجی این درآمد را ساختگی عنوان کرده اند و به نظر می رسد این مبلغ مشکوک صرفا جهت ایجاد انگیزه در سرمایه گذارانی باشد که ماه دیگر باید در مورد خرید این ارز دیجیتالی در بازارهای عمومی تصمیم بگیرند!

رییس جمهور ونزوئلا ابراز امیدواری کرده که ارز نوظهورش کشور ونزوئلا را از بحران اقتصادی نجات دهد. بد نیست بدانید ارزش هر بولیوار ونزوئلا در حال حاضر 0.00004 دلار آمریکا است و اقتصاددانان بر این باورند این کشور به علت تحریم های شدید، بدهی، رکود و تورم های نجومی در آستانی فروپاشی اقتصادی به سر می برد.

ماه گذشته، رئیس جمهور ونزوئلا از ارز دیجیتالی پترو پرده برداشت و با اینکه برخی مقام های دولتی این کشور مخالف آن بودند، از کشورهای دیگر درخواست حمایت مالی کرد. وی در این خصوص گفته بود که پترو می تواند باعث خودکفایی کشورش شود و تحریم های کشورهای غربی را دور بزند.

بر اساس گفته های مادرو، 100 میلیون پترو ماه آینده به عموم عرضه می شود که ارزش حدودی آن 6 میلیارد دلار برآورد شده و هر پترو معادل یک بشکه نفت است.

وب سایت zdnet در مورد این اقدام رییس جمهور ونزوئلا نوشت:

از آنجا که شاهد هیچگونه برنامه مدونی در خصوص ارز دیجیتالی ونزوئلا نیستیم، پترو ما را یاد استارت آپ های بی شماری می اندازد که می خواهند تامین مالی کنند، در حالی که سرمایه گذاران آن هیچ بازگشت سرمایه ای را تجربه نمی کنند. این استارت آپ ها به سرویس های مبتنی بر فناوری زنجیره بلوکی می بالند و برای جذب سرمایه سر مردم شیره می مالند!

همه این مسائل در حالی مطرح می شود که مادرو از جذب سرمایه گذاران کشورهای قطر، ترکیه، آمریکا و کشورهای خاورمیانه و اروپا در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا