تأثیر هوش مصنوعی بر یادگیری و توسعه

از دورانی  که هوش مصنوعی به عرصه علمی تخیلی تعلق داشت، مدت زیادی نمی‌گذرد. با این وجود این فناوری در طول سال جاری به‌شدت پیشرفت کرده است و این پیشرفت ادامه‌دار نیز هست. حال مواردی مانند یادگیری و توسعه را می‌توان بازارهایی دانست که هنوز مشخص نیست که چه اثری از هوش مصنوعی خواهند پذیرفت.

در این میان فردی به نام جیمز پین که یک متخصص هوش مصنوعی است، معتقد است که آینده این فناوری در عرصه یادگیری و توسعه، بسیار مهم است. بر اساس گفته‌های او، سال 217 جهشی بزرگ برای این صنایع داشته است ولی هوش مصنوعی در سال 2018 به‌مراتب بزرگ‌تر و برتر از قبل خواهد شد.

بسیاری از  ما خبر نداریم که از ساختارهای هوش مصنوعی در زندگی روزانه استفاده می‌کنید. وقتی‌که از یک وب‌سایت خرید می‌کنید، سیستم تبدیل صدا به متن را بر روی تلفن همراه خود مورداستفاده قرار می‌دهید یا حتی از دستیارهای صوتی‌ای مانند سیری و آلکسا استفاده می‌کنید، بدون اینکه بدانید در حال استفاده از هوش مصنوعی هستید.

در این میان گارتنر که یک بنگاه تحلیلی بسیار بزرگ است، اعلام کرده است که بیش از 85 درصد از مراکز خدمات مشتریان تا سال 2020 توسط هوش مصنوعی کنترل خواهد شد. این امر به معنای ایجاد سودی 33 تریلیون دلاری در سال است که مسلما برای بزرگان صنعت رقم اندکی به‌حساب نمی‌آید.

نقشی برای پیشرفت

یادگیری و توسعه برای مواردی مانند علوم برتر پزشکی از جمله علوم ژنتیک بسیار مفید خواهد بود. دکتر داگ هاوارد و کن تایلر معتقد هستند که می‌توان بر اساس رفتارهای پیشین انسان، رفتارهای یادگیرنده را به کمک هوش مصنوعی بهتر درک کرده و برای رفتارهای آینده او پیشنهادها و برنامه‌ریزی‌های مناسب‌تری ارائه کرد. این امر برای تمامی صنایع مفید خواهد بود زیرا توسعه نیروی انسانی را وارد سطحی جدید از بهره‌وری می‌سازد.

به‌این‌ترتیب شرکت‌های بزرگ می‌توانند با تحلیل رفتار کارمندان خود بر اساس ساختارهای هوش مصنوعی، روش‌های مدیریتی خود را برای بهره‌وری حداکثر آماده ساخته و نیروهای خود را در مسیر بهبود عملکرد شرکت تربیت کنند.

درنهایت باید گفت که مزایای هوش مصنوعی بسیار زیاد هستند و بسیاری از نگرانی‌های مطرح‌شده در این باره هم درست و قابل تامل به‌حساب می‌آیند. بااین‌حال استفاده از هوش مصنوعی در مواردی مانند یادگیری و توسعه می‌تواند به‌شدت برای بشریت مفید باشد و به ایجاد نسلی جدید از نیروهای کاری منتهی شود که می‌توانند جهان هستی را به‌جای بهتری بدل کنند.

منبع: inc

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا