ناباروری در زنان و مردان برابر است

سید جلیل حسینی، رئیس دومین کنگره سلامت مردان، ضمن اشاره به ضرورت معاینه مردان در موارد ناباروری گفت که عموماً و تحت تاثیر تفکری سنتی، این زنان هستند که مورد اتهام ناباروری قرار می‌گیرند، درحالی‌که علت بروز نیمی از ناباروری‌ها به مشکلات ناباروری در مردان برمی‌گردد. او بر اصلاح چنین تفکر اشتباهی تاکید کرد و گفت که معمولاً در مواجهه با موارد ناباروری، زنان مورد معاینه و آزمایش قرار می‌گیرند و تنها 10 تا 15 درصد از مردان برای انجام معاینات پزشکی مراجعه می‌کنند.

 حسینی هدف از برگزاری دومین همایش سلامت مردان را بررسی آخرین دستاوردها در حوزه سلامت مردان، بهداشت باروری و درمان ناباروری و همچنین پرداختن به جنبه‌های گوناگون ناباروری در مردان عنوان کرد و گفت که در اکثر موارد، ناباروری مردان قابل درمان است. به گفته او، مسائلی مانند انواع عفونت‌ها، مشکلات ژنتیکی و مادرزادی، شرایط آب و هوایی و گرما و مشکلات شغلی عوامل موثر بر ناباروری مردان هستند که در این همایش مورد بررسی و توجه قرار خواهند گرفت.

به گفته رئیس دومین کنگره سلامت مردان، چنان‌چه زوجین یک سال پس از اقدام به باروری، بارور نشدند، لازم است که هردو نفر آن‌ها به پزشک مراجعه کنند، چراکه احتمال ناباروری مردان کمتر از زنان نیست.

حسینی ضمن اشاره به وجود بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های درمان ناباروری در ایران تاکید کرد که در صورت مراجعه مردان به پزشک، بیشتر مشکلات ناباروری آن‌ها درمان خواهد شد، ضمن آن‌که مردان برخلاف زنان برای درمان ناباروری محدودیت سنی نیز ندارند.

گفتنی است، دومین کنگره سلامت مردان با محوریت ناباروری، در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و تا فردا، سوم اسفندماه نیز ادامه دارد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا