وجود آموزش یکپارچه پیش‌نیاز ایجاد اکوسیستم آموزشی در کشور

نصرت الله ضرغام اظهار کرد: صندوق (بنیاد ملی علم ایران) با اعتقاد بر ضرورت یکپارچگی آموزش، اکوسیستم آموزشی و رسالتی که در راستای تقویت و توسعه علم و فناوری دارد، برنامه کمک به پیدا کردن توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای کودکان را از خانواده در قالب رشد درک علمی مردم دنبال می‌کند که برای تحقق این مسئله 6 برنامه در صندوق مدون شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که آموزش‌ها در خانه، مهد کودک، مدرسه، جامعه و دانشگاه مکمل یکدیگر باشند، می‌توانند اثرگذاری بیشتری داشته و به عبارت بهتر در صورت وجود آموزش یکپارچه، اکوسیستم آموزشی به وجود خواهد آمد. بنابراین ضروری است که سیاست‌ها به گونه‌ای اتخاذ شود که آموزش در مهدهای کودک شروع شده و در خانه و خانواده و تا دانشگاه ادامه یابد و اکوسیستمی یکپارچه با نگاهی 360درجه شکل گیرد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در ادامه ضمن اشاره به برگزاری سومین همایش مدیریت استعدادها در هزاره سوم که در بهمن ماه امسال برگزار شد، عنوان کرد: خانواده‌ها، مربیان مهدهای کودک، معلمان، نویسندگان داستان‌های کودک، تولیدکنندگان اسباب‌بازی و اساتید روانشناسی در باروری استعدادهای کودکان نقشی پر اهمیت دارند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ضرغام با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش افزود: در صورت موافقت سازمان بهزیستی، پیشنهاد کمک به مربیان را جهت کسب دانش و مهارت و کشف ظرفیت‌ها و استعدادهای کودکان حاضر در مهد کودک‌ها را در ادامه کار خانواده خواهیم داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا