انباره اطلاعاتی 30 ترابایتی SSD ساخته شد

حافظه‌های داخلی کامپیوترها در نوع خود مدت‌زمانی بسیار طولانی را برای پیشرفت به انتظار نشستند و سرانجام حافظه‌های بسیار سریع SSD ساخته و روانه بازار شدند. بااین‌حال یکی از مشکلات این حافظه‌ها، قیمت بالا و حجم محدود آن‌ها بود که به نظر می‌رسد مورد دوم توسط شرکت سامسونگ حل‌شده است.

بر اساس گزارش‌ها سامسونگ توانسته است تا یک محصول جدید را روانه بازار مصرف کند که با نام کاربری PM1643 شناخته می‌شود و برای عموم بازار در دسترس است. این حافظه از نوع SSD بوده و با ظرفیتی برابر با 30.7 ترابایت طراحی شده است. این ظرفیت و نوع این حافظه موجب می‌شود تا بتوان نرخ انتقال داده‌های بسیار بالایی را توسط این محصول تجربه کرد.

شایان‌ذکر است که پیش‌ازاین بهترین محصول سامسونگ در این رده، حافظه SSD 15.36 ترابایتی ای بود که در سال 2016 معرفی‌شده بود. این حافظه جدید قدرت انتقال داده با سرعت بین 1700 تا 2100 مگابیت بر ثانیه را خواهد داشت. این امر موجب می‌شود که سرعت و حجم آن تقریبا نسبت به مدل سال 2016 دو برابر شده باشد.

هنوز قیمت‌گذاری این محصول مشخص نشده است و به همین دلیل هم نمی‌توان گفت که مشکل گران بودن حافظه‌های SSD از بین رفته است ولی قرار است تا نسخه‌های کوچک این حافظه نیز ساخته شوند تا بتوان از آن‌ها در دستگاه‌های همراه نیز استفاده کرد. این امر ممکن است موجب جهشی شگفت‌انگیز در حافظه تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها شود.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا