واکسیناسيون در برابر اخبار جعلی با یک بازی

بازی آنلاین Bad News (اخبار بد) توسط محققان Social Decision-Making Lab در دانشگاه کمبریج (انگلیس) طراحی شده است؛ این بازی کمک می کند تا افراد، با روش های انتشار خبرهای جعلی و فریب خوردن مردم آشنا شده و یاد بگیرند که چگونه با این اطلاعات دروغ مقابله کنند.

ساندر فان در لیندن (Sander van der Linden) مدیر آزمایشگاه SED کمبریج تأکید کرد: زمانی که تاکتیک هایی را مشاهده و از آنها در بازی استفاده می کنید، نوعی مقاومت در شما ایجاد می شود. قصد داریم از طریق این بازی به مردم یاد بدهیم که چگونه از طریق اخبار جعلی، فریب داده می شوند.

 افرادی که قصد انجام بازی Bad News را دارند، باید دنبال کنندگان مجازی توئیتر را از طریق تحریف حقایق، ترویج اخبار دروغ، تفرقه افکنی جذب کنند. در تمام این مدت، فرد باید اعتبار خود را در برابر مخاطبان حفظ کند.

در هر مرحله از فرد خواسته می شود تا یک خبر جعلی را منتشر کند. با موفقیت در هر مرحله، پاداشی برای مرحله بعد درنظر گرفته می شود؛ به عنوان مثال بازیکن می تواند از یک حساب جعلی استفاده کرده و خبر حمله آمریکا به کره شمالی را با هشتگ #KimJongDone منتشر کند.

در طی مراحل مختلف بازی از فرد پرسیده می شود که آیا از کاری که انجام داده راضی است یا احساس خجالت می کند. محققان قصد دارند طی 6 ماه آینده، امتیازات کسب شده توسط شرکت کنندگان در بازی را جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند تا اثربخشی این روش برای مقابله با اخبار جعلی را بسنجند.

نتایج این مطالعه در Journal of Risk Research منتشر خواهد شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا