800 هزارتارنمابا محتوای مستهجن در اندونزی مسدود شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،«رودیانتارا» وزیر ارتباطات و اطلاعات اندونزی اعلام کرد: درسال 2017 بیش از 90 درصد از تارنماهای مسدود شده ، محتوای مستهجن و غیراخلاقی تولید و انتشار می دادند.
اندونزی در آستانه انتخابات محلی و شهرداری‌ها در 27 ژوئن 2018(تیر 97 ) در چندین استان این کشور است و نگرانی‌ها از گسترش تبلیغات فرقه گرایانه و افراطی افزایش یافته و از همین رو با اعلام پلیس اندونزی، ماه گذشته گروه ویژه و جدید دیگری در این کشور تشکیل شد که وظیفه آن مقابله با هر نوع اقدامات و تبلیغات مرتبط با فرقه گرایی در فضای مجازی است.
این گروه ویژه با عنوان «سیستم خزنده» از ماه ژانویه آغاز به کار کرده و دارای 44 سرور اینترنتی برای جستجوی محتوا در فضای مجازی است که در صورت پیدا کردن موارد مجرمانه و غیر اخلاقی، آن را گزارش می‌کند.
به گفته وزیر ارتباطات و اطراعات اندونزی گروه تازه تأسیس ویژه مقابله با محتوای مجرمانه اندونزی، در نخستین ماه شروع به کار خود، دسترسی کاربران به 70 هزار تارنما را که به تشخیص این گروه حاوی محتوای مستهجن و یا افراط گرایی بوده، مسدود کرده است.
وی درخصوص نوع کار این گروه عنوان کرد: ما با استفاده از کلیدواژه‌ها بسیاری از این تارنماها را که حاوی محتوای مستهجن بودند، شناسایی کردیم.
به گزارش نیو استریت تایمز وزیر ارتباطات و اطلاعات اندونزی همچنین اعلام کرد که تشکیل و تجهیز گروه جدید مقابله با محتوای مجرمانه فضای مجازی، 15 میلیون دلار هزینه داشته و این گروه موفق شده در عرض یک ماه 72 هزار و 407 تارنمای حاوی محتوای غیراخلاقی را مسدود کند.
وی همچنین اعلام کرده که در صورت دریافت شکایت، اقدام به حذف محتوای شبکه‌های اجتماعی نیز خواهد شد.
اندونزی سال گذشته نیز اپلیکیشن پیام رسان «واتس‌اپ» را تهدید به مسدود کردن در صورت حذف نکردن «گیف» های مستهجن، کرده بود.
مقامات این کشور تعدادی از کانال‌های پیام رسان تلگرام را نیز به دلیل استفاده تروریست‌ها و محتوای افراط گرایانه حذف کرده بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا