کنگره موبایل بارسلون جایگاه تبلور شبکه 5G خواهد بود

بسیاری از پیشرفت‌هایی که بشر امروزی به‌شدت به آن‌ها دل‌بسته است، وابسته به عرضه رسمی فناوری ارتباطی 5G هستند. اینترنت فعلی همراه یعنی اینترنت 4G و LTE پاسخگوی پهنای باند موردنیاز برای مواردی مانند خودروهای در تعامل با جاده و سایر خودروها و دیگر فناوری‌های ازاین‌دست نیستند و به همین دلیل نیز انتظار برای 5G به‌عنوان یک نیاز برای آینده شناخته می‌شود.

در این میان شرکت کوالکام به‌تازگی از نخستین مودم کاربردی خود برای اتصال به 5G رونمایی کرده است و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که تا چندی دیگر شاهد عرضه نخستین همراه‌های هوشمند مجهز به قابلیت اتصال به این شبکه‌ها باشیم. با توجه به این‌که کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا به‌عنوان میعادگاهی بزرگ برای رونمایی از تلفن‌های همراه هوشمند و فناوری‌های جدید همراه است، پیش‌بینی می‌شود که این نمایشگاه بتواند جایگاهی برای تبلور اینترنت 5G باشد.

البته نباید انتظار داشت که تلفن‌های همراه مجهز به این فناوری ارتباطی را در نمایشگاه امسال ببینیم بلکه تنها باید در نظر داشته باشید که این فناوری و زیرساخت‌های آن در نمایشگاه فعلی به نمایش گذاشته خواهند شد تا اندکی از توانایی این شبکه به کاربران نشان داده شود.

در حقیقت کلید اصلی این موضوع در کنگره موبایل بارسلونای سال پیش خورده بود و شرکت‌هایی مانند کوالکام، هواوی، اینتل و سایر بزرگان این صنایع، به‌صورت رسمی برای تسریع روند دستیابی به فناوری اینترنت 5G توافق کرده بودند. نمایشگاه CES در ابتدای سال 2018 بیشتر بر روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تمرکز داشت و به‌این‌ترتیب باید در انتظار تمرکز سنگین کنگره جهانی موبایل بر روی اینترنت همراه 5G بود.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا