طراحی عجیب دوربین محصولات آینده بلک بری در پتنتی

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک، پتنت بلک بری اخیرا در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسیده است. این پتنت که خبر از طراحی جدید دوربین می دهد، در تاریخ 23 دسامبر سال 2016 به WIPO ارسال شده بوده ولی چند روز پیش توانست تاییدیه دریافت کند. در عنوان این پتنت عبارت “دستگاه های الکتریکی و روش کنترل ثبت تصاویر دیجیتال” نوشته شده است.

در تصاویر مربوط به این پتنت، دستگاهی همراه با کیبورد QWERTY قابل مشاهده است که البته در گذشته گوشی هوشمند بلک بری پریو با این سبک طراحی به بازار عرضه شده بود. این دستگاه که به صورت کشویی در این پتنت به نمایش گذاشته شده، دارای دو سنسور دوربین است.

در این پتنت شاهد قرارگیری یک سنسور بر روی پنل پشتی و سنسور دیگر در بخش کشویی این دستگاه هستیم. لنز دوم به صورت جداگانه کارایی نداشته و با ترکیب با دوربین دیگر، قادر به ثبت تصاویر است. زمانی که نمایشگر را به سمت بالا حرکت دهید، می توانید تصاویر موردنظر خود را ثبت کنید ولی با بستن کیبورد، این دو لنز بر روی یکدیگر قرار می گیرند و قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. 

 

به تازگی شرکت TCL که مدیریت بلک بری را برعهده دارد، نام تجاری Uni را در USPTO ثبت کرده است. سال گذشته این شرکت نام تجاری KEYone را قبل از شروع کنگره جهانی موبایل به ثبت رساند و در این نمایشگاه از آن رونمایی کرد. با توجه به این موضوع که شرکت TCL دارای هدست واقعیت مجازی با نام Uni360 است، این احتمال وجود دارد که Uni برای نام تجاری هدست های واقعیت مجازی این شرکت به کار رود.

بخش موبایل بلک بری اعلام کرده که در سال 2018 از دو دستگاه جدید رونمایی خواهد کرد که هر دو دارای کیبورد فیزیکی خواهند بود. انتظار می رود یکی از آن ها طراحی شبیه به پریو داشته باشد و دیگری نیز به عنوان نسل دوم بلک بری KEYone معرفی شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا