چهارشنبه، شروع عصر اینترنت اسپیس اکس

اسپیس اکس شرکت بسیار نوآور و بلندپروازی است ولی پروژه‌های این شرکت بارها با تأخیر در برنامه‌ریزی روبرو شده‌اند. در این میان یکی از پروژه‌هایی که تا به امروز دوباره با مشکل روبرو شده است و عملیاتی نشده، پروژه شلیک موشک فالکن 9 برای ارسال ماهواره اینترنتی به خارج از زمین بوده است.

در این میان گفته می‌شود که سرانجام چهارشنبه همین هفته شاهد تحقق این رویای ایلان ماسک نیز خواهیم بود. بر اساس اعلام رسمی مسئولان این شرکت قرار است که نسخه پروتوتایپ از این ماهواره در روز چهارشنبه برابر با 21 فوریه سال 2018، توسط یک موشک فالکن به خارج از زمین ارسال گردد.

این پروژه با هدف ارائه خدمات اینترنتی با سرعت بالا و هزینه پایین انجام می‌شود و به همین دلیل نیز یک پروژه مهم برای تمام مردم جهان به‌حساب می‌آید. حال این پروژه سرانجام از پایگاه نیروی هوایی آمریکا در کالیفرنیا به مدار زمین فرستاده  خواهد شد. البته موشک یادشده تنها این ماهواره را به فضا نمی‌برد بلکه پروژه اصلی شلیک این موشک،ارسال ماهواره پاز برای دولت اسپانیا است که قرار است تا به تصویربرداری از زمین با مقدار دقتی در سطح متر بپردازد.

به این ترتیب ماهواره اینترنتی استارلینک شرکت اسپیس اکس به‌زودی عملیاتی خواهد شد و در صورت موفقیت این دوره  آزمایشی و نسخه پروتوتایپ، نسخه اصلی آن روانه فضا خواهد شد تا میلیون‌ها  نفر در سراسر جهان از اینترنت ارزان بهره‌مند شوند. شایان‌ذکر است که مسئولان اسپیس اکس، بار دیگر با استفاده از توییتر به سراغ ایجاد جو رسانه‌ای پیرامون این موضوع رفته‌اند و در حقیقت باید گفت که در این کار موفق بوده و توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا