گلکسی S10 اولین گوشی هوشمند جهان با پردازنده 7 نانومتر

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،یکی از افشاگران معروف دنیای تکنولوژی یعنی رولند کوانت، در توییتی اعلام کرد پردازنده پرچمدار آینده کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 اولین پردازنده موبایل با معماری 7 نانومتری است که به احتمال زیاد به مودم X24 این شرکت مجهز می شود.

دیروز کوالکام خبر از تولید اولین چیپست خود با معماری 7 نانومتری داد که باعث تعجب بسیاری از علاقه مندان به دنیای تکنولوژی شد. البته این تراشه در اصل مودم بی سیم X24 است. دستگاه هایی که به این مودم مجهز می شوند، در شبکه ارتباطی 4G LTE به سرعت دانلود 2 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا می کنند. 

جدیدترین پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس تنها چند روز دیگر به صورت رسمی معرفی می شوند. پردازنده اسنپدراگون 845 که قدرت این دو دستگاه را تامین می کند از مودم X20 بهره می برد که سرعت دانلودی برابر با 1.2 گیگابیت را برای آن ها به ارمغان می آورد.

در حالی که کوالکام اعلام کرده گوشی های مجهز به مودم X24 این شرکت در اواخر سال 2018 روانه بازار می شوند ولی انتظار می رود اولین پردازنده مجهز به این مودم، اسنپدراگون 855 باشد که احتمالا برای اولین بار در گلکسی S10 مورد استفاده قرار می گیرد. 

همانطور که گفته شد مودم X24 با معماری 7 نانومتری توسعه یافته است و سامسونگ نیز اعلام کرده که از اوایل سال 2019 شروع به تولید انبوه پردازنده های 7 نانومتری خواهد کرد. با توجه به این مسائل انتظار می رود اسنپدراگون 855 مجهز به مودم X24 با معماری 7 نانومتری تولید شود. این موضوع را رولند کوانت در توییت خود نیز تایید کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا