فرهنگ و فناوری را امری نو است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، محمدرضا موحدی در نخستین همایش ملی "فناوری‌های فرهنگی؛ تولید و اشتغال" که امروز 29 بهمن ماه در دانشگاه شریف برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ و فناوری در اذهان عموم دو حوزه مجزا تلقی می‌شوند، آنها را در عمل نزدیک به یکدیگر دانست و گفت: با ظهور فناوری‌های نوین ارتباط تنگاتنگی بین این دو عرصه ایجاد شده است.وی، ضمن تاکید مجدد بر خدمت‌رسانی در عرصه فرهنگ و توسعه کالاهای فرهنگی، دانشگاه شریف را از پیشگامان این عرصه عنوان کرد و افزود: دفتر خدمت‌رسانی در این زمینه نیز برای نخستین بار در مجتمع خدمات صنعتی دانشگاه شریف تاسیس شده است.

*رونمایی از کتاب نوآوری نرم/راه‌اندازی شتاب‌دهنده محتوای دیجیتال

امیرحسین اسدی، دبیر اجرایی همایش ملی "فناوری‌های فرهنگی؛ تولید و اشتغال" و مبتکر شتاب دهنده (استارتاپ) ابر زندگی، قرار گرفتن واژه فناوری در کنار فرهنگ را ثقیل دانست و گفت: چگونگی کمک رسانی فناوری به فرهنگ موضوعی است که باید بر روی آن کار شود؛ و این همایش سرآغاز این راه به شمار می‌آید.

اسدی ضمن تاکید بر شکست ناپذیری استارتاپ‌ها، از راه‌اندازی شتاب‌دهنده محتوای دیجیتال خبر داد و افزود: این شتاب‌دهنده به توسعه کسب و کارهای دیجیتال کمک می‌کند.

وی همچنین نخستین شتاب‌دهنده زیر مجموعه آن را شتاب‌دهنده محتوای فرهنگی دیجیتال معرفی کرد و گفت: این شتاب‌دهنده که فناوری دیجیتال را به فرهنگ پیوند می‌دهد، برای نخستین بار در زنجان راه‌اندازی شده است.

در این همایش از کتاب نوآوری نرم، ترجمه امیر حسین اسدی رونمایی شد، ضمن آنکه از طریق پرینتر سه بعدی، چاپ لوگوی سه‌بعدی دانشگاه شریف نیز به نمایش گذاشته شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا