معماری کوانتومی برای تلفن‌های همراه هوشمند

کنگره موبایل بارسلون را می‌توان یکی از مهم‌ترین رخدادهای علم کامپیوتری در سال دانست. این نمایشگاه در سال 2018 نیز با شگفتی‌های خاص خود همراه است و به‌تازگی مشخص‌شده است که شرکت فوجیتسو قصد دارد تا با رونمایی از یک سیستم جدید برای مدارهای تلفن‌های همراه، انقلابی در این زمینه به راه بیندازد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی این شرکت، قرار است تا تراشه‌ای بر پایه معماری دیجیتالی Annealer به بازار عرضه شود. این معماری موجب می‌شود تا این مدار دیجیتالی بتواند برای حل کردن محاسبات کامپیوتری پیچیده با سرعت‌بالا، بسیار مفید باشد.

معماری Annealer موجب می‌شود تا سیستم فوجیتسو رد حقیقت با الهام از ساختار محاسبات کوانتومی عمل کند. به‌این‌ترتیب وارد ساختن یکی از رویکردهای پیشرفته آینده محور در سیستم‌های کامپیوتری به تلفن‌های همراه، می‌تواند جهشی چشمگیر را به همراه داشته باشد.

کامپیوترهای کوانتومی بر پایه تئوری کوانتوم ساخته‌شده‌اند که در حقیقت رخدادهایی را در سطح اتمی و مادون اتمی موردبررسی قرار داده و اعمالی مانند رفتارهای الکترون‌ها را تحت نظارت قرار می‌دهد. این امر موجب می‌شود تا بتوان ساختار صفر و یک را در سطح اتمی پیاده‌سازی کرد که به آن بیت‌های کوانتومی نیز می‌گویند.

در این میان فوجیتسو با طراحی چنین سیستمی‌ توانسته است تا یک حرکت انقلابی را از خود نشان بدهد و قرار است تا از این تراشه‌های بر پایه Annealer در کنگره جهانی موبایل بارسلون در سال جاری رونمایی شود. البته این‌که این فناوری چه زمانی به دست مشتریان حاضر در بازار خواهد رسید، خود یک سوال مبهم و نامشخص است که شاید در این نمایشگاه، پاسخی به آن ارائه شود.

منبع: cdrinfo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی   

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا