تاثیر مخرب عوامل انسانی در گرمایش زمین غیر قابل جبران است

سیناپرس: یکی از مهمترین عواملی که در این خبر به آن اشاره شده تاثیر گسترده سوخت فسیلی در گرمایش زمین بود.

 

گرمایش زمین در حال حاضر به معضلی جدی در تمامی قاره ها و کشورها بدل شده استاما به گفته تحقیقات سازمان ملل در این زمینه، متاسفانه بسیاری از کشورها در عوض تلاش برای کاهش آن با توسعه  صنعت و استفاده  بیش از اندازه از سوخت های فسیلی و دیگر موارد به افزایش آن دامن زده اند
به گفته  یکی از مسئولان سازمان ملل که نامش فاش نشده است، این اطلاعات هنوز تکمیل نشده اند و نسخه پایانی آن در تاریخ 2 نوامبر برای اطلاع رسانی به جهانیان منتشر خواهد شد.

 

 

 

بر خلاف تصور بسیاری که خطرات ناشی از گرمایش زمین را تنها تهدیدی برای تغییرات آب و هوایی می دانند، اما گرمایش زمین به بحران اقتصادی نیز خواهد انجامید، چرا که با افزایش این خطر جهانی، تولیدات غذایی با مشکل مواجه خواهند شد و این امر به افزایش قیمت محصولا غذایی می انجامد.

هم چنین گرمایش زمین به آب شدن توده های یخی در قطب شمال و جنوب، به خطر افتادن زیست حیوانات بومی ، بالا آمدن آب اقیانوس ها و دریاها و در نتیجه از بین رفتن جزایر جهان خواد انجامید.

سازمان ملل متحد ، تا امروز موفق شده است دولتمردان 190 کشور را دور هم گرد آورد تا برای رفع و یا کاهش این مشکل چاره ای بیندیشندتصمیمات نهایی هنوز اتخاذ نشده است اما بر اساس گزارشات توجه این کمیته بزرگ کاهش و حتی ممنوعیت استفاده از برخی محصولات یا موادی است که به روند افزایش گرمایش زمین کمک می کنند.

sciencedaily  :منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا