استفاده از چاپ سه‌بعدی برای بهبود عملکرد ورزشکاران

رقابت‌های لژ سواری یکی از دشوارترین رقابت‌های جهان به‌حساب می‌آید. این ورزش زمستانی در نوع خود یکی از مهیج‌ترین رقابت‌ها است زیرا در آن ورزشکاران می‌توانند با حرکت بر روی یخ به‌سرعتی نزدیک به 150 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند.

در این شرایط کوچک‌ترین بهینه‌سازی بر روی این لژها می‌تواند موجب شود تا رکورد کسب‌شده توسط ورزشکاران دستخوش تغییر شود. در همین راستا نیز تیم لژ سواری آمریکا در المپیک زمستانی به این فکر افتاده‌اند که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، به شخصی‌سازی لژها برای ورزشکارانشان بپردازند.

هر تغییر و اعمال امکانات جدید در لژها با نام یک ابزار شناخته می‌شود و اضافه کردن هر ابزاری می‌تواند بین یک تا دو ماه زمان ببرد. بااین‌حال استفاده از چاپ سه‌بعدی موجب شده است که بتوان چنین امری را تنها در یک هفته به انجام رساند. این امر موجب شده است که بتوان به‌سرعت و در طول برگزاری مسابقات نیز به بهینه‌سازی لژها دست زد.

همچنین پیش‌ازاین همه ورزشکارها مجبور به استفاده از لژهایی با ابعاد مشابه بودند درحالی‌که ابعاد بدن خود ورزشکاران به‌هیچ‌عنوان یکسان نبود. این فناوری موجب می‌شود تا لژ سواران بتوانند از لژهایی استفاده کنند که ازنظر عرض و طول با ابعاد بدن آن‌ها همخوانی دارد و این امر تأثیر بسزایی بر روی عملکرد آن‌ها خواهد داشت.

این امر می‌تواند موجب شود تا رکوردهای ورزشکاران به مقدار اندکی مورد بهبود قرار بگیرد و در ورزش‌هایی ازاین‌دست، صدم ثانیه می‌تواند در قهرمانی یا کسب عنوان مؤثر باشد و به‌این‌ترتیب می‌توان درک کرد که اثر چاپ سه‌بعدی بر این ورزش تا چه اندازه ویژه و مفید خواهد بود.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا