رونمایی از قدرتمندترین پردازنده اسنپدراگون 845

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،قبل از معرفی رسمی دستگاهی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 845، کوالکام از یک پلتفرم مرجع رونمایی کرد. توسط این پلتفرم می توان تا حدودی به قدرت این چیپست جدید پی برد. این تراشه از طراحی جدیدی برای هسته های پردازشی خود بهره می برد که براساس Cortex-A75 و A55 توسعه یافته اند.

پردازنده اسنپدراگون دارای 4 هسته Cortex-A75 و 4 هسته Cortex-A55 است که البته به صورت دو خوشه جداگانه طراحی نشده اند. این تراشه اولین پردازنده ای محسوب می شود که از DynamIQ پشتیبانی می کند. این فناوری ولتاژ و فرکانس را کنترل می کند. 

حداکثر فرکانس هسته های قدرتمند در این تراشه برابر با 2.8 گیگاهرتز است که نسبت به فرکانس 2.47 گیگاهرتزی هسته های اسنپدراگون 835 افزایش یافته است. تا به امروز شاهد عرضه محصولی که از حداکثر فرکانس اسنپدراگون 835 استفاده کند نبوده ایم و امسال نیز به احتمال زیاد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

اسنپدراگون 845 بر اساس معماری 10 نانومتری LPP توسعه یافته است و نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای فراوانی را تجربه می کند. استفاده از این معماری باعث می شود با افزایش جزئی فرکانس، مصرف انرژی ثابت باقی بماند و شارژدهی دستگاه تغییر نکند.

کوالکام برای این تراشه خود پردازنده گرافیکی آدرنو 630 را مورد استفاده قرار داده که عملکرد بسیاری خوبی را از خود نشان می دهد. بر اساس بنچمارک GFXBench، قدرت این پردازنده گرافیکی با پردازنده گرافیکی مورد استفاده در آیفون X تقریبا در یک رده قرار می گیرد البته همانطور که بیان شد این نتایج مربوط به پلتفرم مرجع مجهز به این چیپست است.

بدون هیچ شکی کوالکام اسنپدراگون 845 یکی از قدرتمندترین پردازنده های امسال خواهد بود، البته باید تا انتشار بنچمارک های جدیدترین پردازنده سامسونگ یعنی اگزینوس 9810 نیز منتظر بمانیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا