خواب تازه اپل این بار برای DNA دارندگان آیفون

هربار که صحبت از شایعه ای درباره شرکت اپل و محصولات شاخص آن یعنی آیفونها به گوش می رسد گوش همه تیز می شود تا مشخص شود این بار قرار است چه نوآوری خاصی ارایه شود.

این روزها از اپل خبر می رسد که این شرکت با همکاری گروهی از محققان در آمریکا در حال طراحی و ارایه اپلیکیشنی است که با استفاده از آن دارندگان آیفونها این شانس را خواهند داشت که آزمایش DNA را بدون نیاز به متخصصان پزشکی انجام دهند و درحقیقت پزشک خود باشند.

این اپلیکیشن جدید بر مبنای ResearchKit ارایه می شود، پلت فورم نرم افزاری که شرکت اپل در ماه مارس معرفی کرد تا دانشمندان علوم پزشکی و متخصصان بتوانند از آیفونها برای انجام یک سری مطالعات پزشکی استفاده کنند. این کار از طریق جمع آوری اطلاعاتی از حسگرهای آیفون صورت می گیرد.

صاحبنظران علوم پزشکی که این پروژه را دنبال می کنند بر این باورند که شرکت اپل با راه اندازی ResearchKit گام بلندی به سوی کاربردی تر کردن آیفونها برداشته است و حالا نوبت به آن رسیده که این تلفن همراه قابلیت جمع آوری نمونه های DNA را داشته باشد.

تلاش اخیر اپل درحالی صورت می گیرد که سایر غولهای ارتباطی جهان از جمله گوگل نیز پروژه های مشابهی را آغاز کرده اند به این امید که فرآیند بررسی و آنالیز دقیق نمونه های DNA با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام شود.