همایش ملی «فناوری فرهنگی، تولید و اشتغال»

 سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز  یکی از چالش‌های بزرگ کشور را اقتصاد و مشکلات گریبانگیر جامعه در این موضوع همچون تولید و اشتغال دانست و گفت: توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور، نگاهی متفاوت به زیست بوم فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی صحیح، هوشمندانه و مبتنی بر علم و دانایی در مبحث صنایع فرهنگی و خلاق و اتصال این صنایع به دانشگاه، به عنوان قطب فناوری خواهد توانست بخش بزرگی از بار اقتصاد و اشتغال را به دوش کشیده و زمینه‌ساز توسعه همه جانبه کشور بر طبق برنامه‌های کلان ملی شود.

فناوری فرهنگی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند

سجادی نیری گفت: فناوری فرهنگی در واقع استفاده از علم، پژوهش و فناوری در جهت توسعه فرهنگ و محصولات فرهنگی و زیرشاخه‌های آن همچون فیلم و سینما، موسیقی، انتشارات، گردشگری، انیمیشن، بازی، مد و لباس، فضای مجازی و هنر بومی است. فناوری فرهنگی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای رشد ایران اسلامی ایجاد کند.

وی با بیان این‌که فناوری فرهنگی می‌تواند نبض تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش‌بنیان باشد، افزود: در این همایش پیشگامان صنایع فرهنگی در محورهای ذکر شده بالا تجارب فناورانه و فرهنگی خود را در یک فضای علمی و صمیمی ارائه خواهند کرد.

ارائه دستاوردهای فعالان صنایع فرهنگی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ادامه داد: روال این همایش بصورت سخنرانی‌های 10 تا پانزده دقیقه‌ای ارائه تجربیات است. در این همایش 20 نفر از صنعتگران فرهنگی و فعالان صنایع خلاق تجارب خود را ارائه می‌کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، همایش فناوری‌های فرهنگی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، 29 بهمن ماه جاری با حضور پیشگامان صنایع فرهنگی کشور و بصورت ارائه تجارب برتر برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا