وقتی ابرقهرمانها به دنیای واقعی می‌آیند

آیرون من یا مرد آهنین، یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای سینما و کتاب‌های مصور است. این قهرمان با ساختن یک زره فلزی مجهز به هوش مصنوعی قادر به پرواز و انجام کارهایی خارق‌العاده است. در این میان یکی از جذاب‌ترین مواردی که در میان امکانات ویژه و پیشرفته این فرد دیده می‌شود، واقعیت افزوده‌ای است که در نقاب او تعبیه‌شده و موجب می‌شود که بتواند مواردی جدید و اضافه را بر روی دنیای اطراف خود ببیند.

بیشتر بخوانید:

این موضوع بیشتر شبیه به یک رؤیا به نظر می‌رسد ولی به‌تازگی یک شرکت اسباب‌بازی سازی توانسته است تا به سراغ ساخت یک سیستم جدید برای شبیه‌سازی آن برود. این سیستم در حقیقت یک نقاب آیرون من است که به یک عینک و برنامه واقعیت افزوده مجهز است. کودکان با به سر گذاشتن این کلاه می‌توانند خود را در جای این ابرقهرمان تصور کرده و دنیا را از دید واقعیت افزوده مشاهده کنند.

در این میان نباید انتظار داشت که این واقعیت افزوده بتواند در حد هوش مصنوعی این فرد در فیلم که جارویس نام دارد عمل کند ولی در عمل می‌توان به کمک آن آموزش‌های بسیار مناسبی را برای کودکان فراهم ساخت.این دستگاه 50 دلار قیمت دارد و در مقایسه با سیار سیستم‌های واقعیت افزوده موجود در بازار ، بسیار ارزان به‌حساب می‌آید.

شایان‌ذکر است که این سیستم توسط شرکت‌های لنوو و دیزنی طراحی‌شده است و یکی از پیشرفته‌ترین اسباب‌بازی‌هایی است که یک کودک می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

 

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی   

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا