افزایش امنیت شبکه‌های فناوری اطلاعات

خسرو توانا مدیرعامل شرکت سیمآوا در رابطه با فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت سیمآوا پیشرو در امر تولیدات حوزه امنیت فناوری اطلاعات با بیش از ۳۶ سال سابقه فعالیت و کسب موفقیت در تولیدات دستگاه‌های تین کلاینت که ماحصل آن تجهیز بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ و اخذ رضایت‌مندی آن‌ها بوده است با بهره‌مندی از شبکه گسترده پشتیبانی و خدمات پس از فروش در سراسر کشور فعالیت می‌کند.
وی ویژگی دستگاه‌های تین کلاینت را این‌گونه توصیف کرد: تین کلاینت درواقع یک ایستگاه کاری امن کوچک است که جهت افزایش سطح امنیت و کاهش هزینه‌های پشتیبانی و انرژی یک سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک شبکه مبتنی بر این تکنولوژی دارای یک یا چند سرور است که سیستم‌عامل این سرورها می‌تواند هر یک از سیستم‌عامل‌های موجود (با توجه به برنامه‌های کاربردی موردنظر) نظیر یونیکس، لینوکس، Win CE، (NT TSE) Windows NT Terminal Server Edition یا ویندوز XP باشد. علاوه بر سیستم‌عامل بر روی هر یک از سرورهای نرم‌افزاری کنترلی وجود دارد که فعالیت‌های Clientها را تحت‌نظر دارد. این شرکت در حال طراحی مدل جدید Ready Secure Dual TC، جداکننده امن اینترنت از شبکه‌های داخلی است.
توانا در ادامه افزود: علاوه‌بر تأمین کلیه دستگاه‌های تین کلاینت، برنامه‌های نرم‌افزاری آن‌ها نیز توسط کارشناسان این شرکت ساخته و پشتیبانی و به‌روزرسانی می‌شود که از جمله می‌توان به ارائه راهکارهای یکپارچه اطلاعات و ارتباطات و خدمات نرم‌افزاری منطبق بر نیاز سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگ و بانک‌ها و نرم‌افزارهایی نظیر مجازی‌سازی و مدیریت کلاینت‌ها اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌هایمان نیز با پشتوانه دانش فنی و تجارب متخصصان و کارشناسان این حوزه تولیدات دستگاه‌های Network Appliance را آغاز کرده‌ایم. محصولی امن متصل به شبکه‌های انفورماتیکی که با کاربری وسیع این قابلیت را دارد که در موقعیت‌های Firewall و Management Unified Thread و نوعی از Mail Server فعالیت کند.
وی در رابطه با اهمیت تولیدات این‌گونه از محصولات در کشور ادامه داد: با توصیف نقش مهم این دستگاه در تبادل اطلاعات، تولیدات داخلی آن می‌تواند ضامن مناسبی در اطمینان از امنیت و صحت اطلاعات مبادله شده باشد. دستگاهی که بازار داخلی آن توسط تولیدکنندگان خارجی کنترل می‌شود و سهمی برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی دیده نمی‌شود. حال‌آنکه با اجرای این طرح گام مهمی برای ورود به عرصه تولید این دستگاه برداشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: الزام تولید داخلی این دستگاه با بررسی چالش‌های امنیتی واردات خارجی این محصول اولویت یافته است و این شرکت با شناخت نیاز امنیتی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی جهت این نوع محصولات اقدام به برنامه‌ریزی تولیدات انبوه این دستگاه کرده است.
مدیرعامل شرکت سیمآوا عملکرد درخصوص عملکرد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) نیز گفت: در سال‌های گذشته حمایت‌های صندوق در پیشبرد اهداف این شرکت تولیدی نقش قابل‌توجهی داشته است. البته با توجه به اینکه دانش فنی، تنها سرمایه ملی در دوران اقتصاد مقاومتی است با تخصیص اعتبار لازم به‌منظور حمایت از تولیدات در زمینه فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف می‌توانیم شاهد تحقق بخشی از این پروژه‌های ملی باشیم.

توانا خاطرنشان کرد: تسهیلات صحا با ایجاد انگیزش در واحدهای تولیدی ازجمله این شرکت باعث افزایش توانمندی بومی فناوری و ترغیب فعالان این حوزه جهت طراحی و تولیدات محصولات دانش‌بنیان شده است. ضمن اینکه اساس سیاست اقتصاد مقاومتی حمایت از تحقیقات و توسعه بومی است و اهتمام گذاشتن به صنعت فناوری اطلاعات از سوی دولت ضمن بالا بردن سطح کیفی محصولات با حفظ استانداردهای بین‌المللی این حوزه به اشتغال‌زایی و متعاقباً خودکفایی ملی منجر خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا