آینده‌ای درخشان نمایشگرهای باکیفیت در ابعاد کوچک

بسیاری از ما دستگاه‌هایی را داریم که ابعاد بسیار کوچکی در بخش نمایشگر خود دارند. بااین‌وجود یکی از مشکلات عمده این دستگاه‌ها، کیفیت پایین تصویر آن‌ها است. برای مثال نمی‌توان انتظار داشت که یک دستگاه مجهز به نمایشگر 1 اینچی، رزولوشن بسیار بالایی داشته باشد و رزولوشن پایین‌تر به معنای تصویری غیرواضح‌تر است.

بااین‌حال این شرایط در حال تغییر پیدا کردن است و نسل جدیدی از نمایشگرهای OLED در ابعاد کوچک طراحی‌شده است که می‌تواند این مشکل را به‌صورت کامل حل کند. این نمایشگرها از رزولوشن تحسین‌برانگیز 2048 در 2048 پیکسل بهره می‌برند و می‌توان از آن‌ها در هدست‌های واقعیت مجازی، دستگاه‌های کوچک و بسیاری از فناوری‌های سخت‌افزاری دیگر بهره‌مند شد.

این محصول موجب شده است تا شرکت‌های بزرگی در بازار جهانی از آن استقبال کرده به حمایت از شرکت تولیدکننده این نمایشگرها دست بزنند. در صدر جدول نامه‌ای بزرگی که به دنبال استفاده از این فناوری هستند می‌توان به اپل، ال‌جی و ولو اشاره کرد که به نظر می‌رسد که هر سه شرکت به دنبال استفاده از این نمایشگرها برای دستگاه‌های واقعیت مجازی هستند.

هنوز مشخص نیست که تولید انبوه این نمایشگرهای OLED چه زمانی آغاز خواهد شد ولی پیش‌بینی می‌شود که این نمایشگرها بتوانند آینده‌ای درخشان در بازار مصرف داشته باشند و شاید به‌زودی استانداردی جدید برای دستگاه‌های کوچک تعریف کنند.

منبع: slashgear

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا