همه نیروگاه‌های ایران فسیلی است

به گزارش سیناپرس، دکتر خلیل مافی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: در اغلب دانشگاه‌ها در زمینه انرژی‌های نوین تحقیقات بسیاری صورت می‌گیرد و ما امیدواریم که اگر دولت با تولیدکنندگان همکاری داشته باشد، این انرژی‌های نوین در ایران نیز یکی از چالش‌های اساسی را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به اولویت‌های پژوهشی کشور در عرصه اکترونیک و برق، بیان کرد: باید تلاش شود که پروژه‌های صنعتی به سمت پروژه‌های تقاضا محور متمرکز شوند، یعنی هر پروژه به گونه‌ای انجام شود که مشکل و چالش صنعت را حل کند.

رییس هیات امنا دانشگاه صنعتی سجاد مشهد تاکید کرد: در کشور ما به خصوص در کلان شهرها میزان آلودگی هوا بیش از حد تصور است و یکی از راه‌های کاهش آلودگی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به جای انرژی فسیلی است.

برگزاری بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران در مشهد

مافی نژاد با اعلام اینکه بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران 18 الی 20 اردیبهشت 97 در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کنفراس در 7 محور مهندسی از جمله الکترونیک، کنترل مخابرات، برق مخابرات، مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، صنعت و اقتصاد برق تمرکز دارد. 

وی با اشاره به اینکه از اغلب نقاط جهان در بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران سخنران و مقاله خواهیم داشت، ادامه داد: برای این همایش 5 سخنران کلیدی از خارج کشور پیش‌بینی شده است که عمدتا از کشورهای آمریکا، اروپا و استرالیا خواهد بود. در حاشیه این کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مهندسی، مهارت آموزی و همچنین نمایشگاه صنعتی برگزار می‌شود.

دبیر بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران افزود: در حاشیه این کنفرانس یک نشست صنعتی در خصوص اقتصاد برق برگزار خواهد شد که برگزاری چنین نشستی در داخل و خارج کشور احساس می‌شود. تولید، صرفه جویی و بهینه کردن تولید از دیگر مسائلی است که در این کنفرانس مطرح خواهد شد.

مافی نژاد عنوان کرد: به طور معمول در این کنفرانس 2000 تا 2500 مقاله ارائه داده می‌شود و از این تعداد حدود 500 مقاله پذیرفته خواهد شد. اگر تعداد مقالات برتر بیشتر از این باشد، تعداد پذیرفتگان بیشتر خواهد شد و اگر نیز تعداد مقالات برتر کمتر از این باشد، تعداد پذیرفتگان کمتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: کنفرانس مهندسی برق ایران بدون هیچ اغراقی بزرگترین کنفرانس مهندسی در ایران است؛ همچنین شاید این کنفرانس یکی از چهار کنفرانس بزرگ دنیا باشد.

دبیر بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران در خصوص دستاوردهای کنفرانس مهندسی برق ایران طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: بزرگترین عامل ایجاد انگیزه در دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد برگزاری چنین همایش‌هایی است و در واقع این همایش‌ها چشمه‌ پژوهش هستند. 

مافی نژاد یادآور شد: با توجه به اهمیت کنفرانس مهندسی برق ایران و نیز جمعیت کثیر شرکت کنندگان، تنها در 10 دانشگاه بزرگ ایران برگزار شده است. در دانشگاه تهران سه دوره، دانشگاه شریف سه دوره، دانشگاه فردوسی دو دوره و دانشگاه‌های تبریز، شیراز و صنعتی اصفهان نیز هر کدام دو دوره میزبان این همایش بوده اند. امسال برای اولین بار است که برگزاری این کنفرانس به یک دانشگاه غیرانتفایی یعنی دانشگاه صنعتی سجاد، واگذار شده است.

وی افزود: کمیته دائمی کنفرانس مهندسی برق ایران که از 10 دانشگاه بزرگ در این کمیته شرکت دارند، دانشگاه صنعتی سجاد را به عنوان برگزار کننده این کنفرانس انتخاب کردند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا