گزارش ویدئویی از فروشگاه های هوشمند آینده

در نمایشگاه جهانی اکسپو (EXPO) 2015 به میزبانی شهر میلان ایتالیا ، غرفه ای از مواد غذایی به نام غرفه مواد غذایی آینده وجود داشته که مانند یک سوپرمارکت دیجیتالی از فن آوری های جدید برخوردار است  که بازدیدکنندگان می توانستند کالای خود مورد نظر خود را از آن خریداری کنند .

سیستم فن آوری های جدید غرفه مورد نظر به این صورت است که مواد غذایی زیر آئینه های دیجیتالی قرار داده شده بود که تمام اطلاعات از جمله مواد اولیه ، مواد تشکیل دهنده و نام کارخانه  را بر روی آن صفحه نشان می داده اند . علاوه بر این صفحه های نمایش ، اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده از جمله ارزش غذایی و حتی دستور پخت نیز به خریدار ارائه می شود . در این غرفه ، هزار و پانصد ماده غذایی مورد نمایش قرار داده شده است .

مارکو پدرونی (Marco Pedroni) رییس شرکت تعاونی کوپ (Coop) ایتالیا که از سوپر مارکت های بزرگ ایتالیا و موسسه فن آوری ماساچوست بوده در رابطه با تجربه این سیستم می گوید : « البته فعلا در حال آزمایش این تجربه و استفاده از این سیستم هستیم و پس از شش ماه درباره تولید و پخش آن تصمیم خواهیم گرفت . به نظر من آینده باید در دستان همه باشد . این مساله تنها در مورد فن آوری نیست . در واقع مساله تبادل بین اقتصاد ، مصرف و ابعاد اجتماعی بوده و همچنین داشتن صنایع مسئول و اقتصاد پایدار است که اهمیت دارد . »

لازم به ذکر است که ربات های خارق العاده در زنجیره این سوپر مارکت نقش کمک کننده را دارند و برای برداشتن کالا و پر کردن موجودی انبار و قفسه کالا به کار گرفته می شوند .

بر اساس گفته کارلو راتی (Carlo Ratti) مدیر این پروژه ، ایده ایجاد چنین سوپر مارکتی از گذشته و از زمانی که برای مبادله کالا  ، زنجیره تولید و توزیع و رابطه آن را با مشتری ایجاد شده ، گرفته شده و در سیستمی هوشمند قرار داده شده است . در آینده تبادل خدمات فروشگاه ها بر اساس نیاز فرد تنظیم شده و مشتری ها می توانند با استفاده از خدمات کامپیوتری همانند یک بازار مجازی مواد غذایی و یا غذاهای آماده خود را سفارش داده و دریافت کنند .

ترجمه: فاطمه کردی

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا