آنتن ویژه اینترنت 4G برای روستاها

امروزه اینترنت به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان بدل شده است و کمتر کسی در سراسر جهان یافت می‌شود که از این شبکه بین‌المللی استفاده نکند. بااین‌وجود اینترنت در همه جای کره خاکی به‌اندازه محیط‌های شهری در معرض دسترس قرار ندارد و بسیاری از افراد از اینترنت پایدار با سرعت مناسب بی‌بهره هستند.

یکی از مناطقی که معمولا ازنظر دسترسی به اینترنت با مشکلاتی روبرو هستند، مناطق روستایی به حساب می‌آیند که این موضوع تنها مختص کشورهای درحال‌توسعه نیست بلکه حتی کشور توسعه‌یافته‌ای مانند انگلستان نیز با مشکلات زیرساخت اینترنت برای این مناطق روبرو است.

بااین‌وجود به‌تازگی شرکتی به نام EE اقدام به عرضه یک نوع ویژه از آنتن‌های اینترنتی برای مناطق روستایی کرده است که می‌تواند اینترنت پرسرعت 4G را به‌راحتی برای ساکنین مناطق روستایی برقرار کند. روش مدنظر این شرکت شامل یک آنتن است که ابعادی برابر با ی جعبه کفش دارد.

این آنتن می‌تواند اینترنت همراه پرسرعت را به بیش از 500 هزار خانه روستایی در انگلستان انتقال بدهد و بدون شک یک مورد بسیار مفید برای زندگی مردمان این مناطق به حساب می‌آید. بر اساس اعلام این شرکت، پایداری این اینترنت برابر با پایداری اینترنت‌های فیبر نوری ست و هزینه استفاده از آن نیز بسیار مناسب طراحی‌شده است.

هزینه نصب این آنتن در مناطق یادشده برابر با 100 پوند برآورد شده است و گران‌ترین بسته اینترنتی برای این کاربران نیز برابر با 60 پوند برای 200 گیگابایت دانلود ماهانه است. این روش می‌تواند در آینده برای کشورهای دیگر ازجمله ایران نیز الهام‌بخش باشد و با کمک آن می‌توان مناطق دوردست و دورافتاده ایران را نیز از نعمت اینترنت بهره‌مند ساخت.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا