مسابقات مناظره‌ دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان سمنان برگزار شد

در این مسابقات که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان و سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان برگزار شد، پنج تیم دانشجویی از مراکز علمی کاربردی سراسر استان، مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای، روستا، کلران، غرب استیل و مون گارشو در این مسابقات شرکت کردند و با هم به رقابت پرداختند.

 مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری، در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به کیفیت خوب این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی گفت: این اقدام جهاد دانشگاهی، آغازی برای یک کار بزرگ در سطح دانشگاه‌های استان سمنان خواهد بود.

حسن سعدالدین خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی کار بسیار ارزشمند و بزرگی انجام داده است و ذهن‌های خلاق دانشجویان را برای ارائه نظر، نقد و بیان عقاید آماده و در این مسابقات گرد هم جمع کرده است.

وی ادامه داد: این مسابقات می‌تواند در دوره های بعدی در سطح تمام دانشگاه های استان سمنان و با حضور دانشجویان بیشتری برگزار شود.

سعدالدین افزود: ما در مجموعه استانداری سمنان همکاری لازم را خواهیم داشت و در کمیته آموزش و پژوهش استان سمنان برای توسعه این گونه اقدامات حمایت‌های خوبی را انجام خواهیم داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان نیز با تقدیر از میزبانی جهاد دانشگاهی استان افزود: اولین دوره مسابقات مناظره‌های دانشجویی به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی استان و با همکاری و میزبانی بسیار خوب جهاددانشگاهی استان سمنان برگزار می‌شود.

فضلی از مناظره به عنوان تجسمی از فوران اندیشه یاد کرد و گفت: مناظره در حوزه عقلی و نظری نوعی تبلور فکر و اندیشه است که به بهبود شرایط و کشف حقیقت کمک می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز گفت: این مسابقات در راستای مطالبات و تاکیدات رهبری معظم انقلاب در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی و توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

حسن رهایی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در این بخش پاسخ درخوری به مطالبات رهبری فرزانه انقلاب داده نشده تصریح کرد: معمولا در ایام نزدیک به انتخابات کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره‌ها و برنامه‌های همچون منطقه آزاد و…در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اما متاسفانه این برنامه‌ها برخلاف تاکیدات رهبری انقلاب محدود به همان ایام می‌شود در حالی که معظم‌له بر لزوم توجه به این حوزه‌ها در طول سال تاکید فرموده‌اند.

رهایی با بیان اینکه مسابقات مناظره‌های دانشجویی برای اولین‌بار است که در سمنان برگزار می‌شود اضافه کرد: باید این روش و متد را به همه دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی تسری دهیم تا شاهد توسعه و تعمیق فرهنگ گفت‌وگو باشیم.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را مرتفع کند گفت: جامعه ما به گفتمان‌سازی در این بخش نیاز مبرم دارد لذا باید به تکثیر این روش در سایر مراکز دانشگاهی کمک کنیم.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی،این دوره از مسابقات مناظره دانشجویان با محوریت اشتغال، مهارت و کارآفرینی برگزار شد و در پایان این مسابقات که یک روز به طول انجامید، مراکز علمی کاربردی روستا و کلران در فینال مسابقات به بحث و مناظره در خصوص سود بانکی در نظام بانکداری کشور پرداختند که در پایان و با نظر هیئت سه نفره داوران، تیم تدبیر از مرکز علمی کاربردی روستا مقام نخست را کسب کرد، تیم برتر به مسابقات ملی مناظره دانشجویی مراکز علمی کاربردی کشور که در بندرعباس برگزار می‌شود اعزام خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا