اینترنت 5G قطعاً در سال 2019 عرضه می‌شود

فناوری اینترنت 5G برای بسیار از ما مانند یک رویای از جنس آینده است ولی شرکت‌های بزرگ جهانی این فناوری را یک رویایی دور دست نمی‌دانند بلکه برای تحقق آن در سال آینده در حال تلاش هستند. شرکت کوالکام در سال 2017 نخستین تراشه‌های مجهز به این فناوری را طراحی و معرفی کرد و از همان زمان نیز شایعاتی مربوط به عرضه این فناوری در سال 2019 شروع به شکل گرفتن کرد.

حال این شایعات به واقعیت بدل شده‌اند و بر اساس آن‌ها قرار است تا بسیاری از اپراتورهای مخابراتی بزرگ جهان و شرکت‌های نامی عرصه ساخت تلفن‌های همراه هوشمند نیز از آن پشتیبانی کنند. در این میان فهرست بلند بالایی از این شرکت‌ها منتشرشده است که نشان می‌دهد که بیش از 18 تولیدکننده همراه‌های هوشمند در فهرست پشتیبانان عرضه این فناوری در سال 2019 قرار دارند.

از سوی دیگر این فناوری باید به کمک ارائه‌کنندگان فناوری‌های ارتباطی عرضه شود و به همین دلیل نیز تعداد 8 اپراتور بزرگ جهانی نیز در فهرست یادشده وجود دارند. در این میان شرکت‌هایی مانند ال‌جی، زدتی‌ای، اچ تی سی، وان پلاس، اوپو، نوکیا، ایسوس و سونی در میان بزرگان عرصه تلفن همراه موجود در این لیست هستند و غول‌هایی مانند AT&T، Orange، چاینا موبایل و اسپرینت نیز در فهرست ارائه‌کنندگان خدمات قرارگرفته‌اند.

نکته جالب، عدم حضور اپل و سامسونگ در این لیست است که به علت درگیری اپل و با کوالکام، علت عدم حضور این شرکت کاملا واضح به نظر می‌رسد ولی عدم حضور سامسونگ بسیار سوال برانگیز و عجیب بوده است.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا