انتقال تجربیات دانشگاه سبز ایران به کشورهای عضو اکو

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،در بیانیه پایانی نخستین همایش بین المللی دانشگاه سبز بر تهیه پیش نویس تفاهم‌نامه فی‌مابین بنیاد علمی اکو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص انتقال تجربیات دانشگاه سبز ایران به کشورهای عضو اکو در بیانیه پایانی اولین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز تاکید شد.

متن بیانیه نخستین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد به شرح ذیل است؛

"شرکت‌کنندگان در اولین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشورو به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ (۶ و ۷ فوریه ۲۰۱۸) برگزار شد؛ ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی با حضور دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور و متخصصین و صاحب نظران سایر کشورها به منظور دستیابی به پایداری دانشگاه‌های کشور بر موارد ذیل توافق نمودند: 

بر اساس مدل تراز تلفیقی-تطبیقی رتبه بندی ارزیابی دانشگاه‌های سبز که توسط وزارت علوم و با همکاری دانشگاه شیراز تهیه شده است ارزیابی دانشگاه‌های سبز ایران انجام می‌شود.

بانک اطلاعاتی از اساتید مختصص و صاحب نظران در حوزه مدیریت سبز و مرتبط با موضوعات دانشگاه سبز تشکیل می‌گردد تا ارتباط با پژوهشگران در این حوزه تقویت شود.

وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه کشور جهت توسعه پروژه‌های مدیریت سبز از دانشگاه‌های فعال در این زمینه حمایت می‌نمایند.

سالانه وضعیت پایداری دانشگاه‌ها بر اساس مدل ملی انجام و نتیجه آن به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

حمایت از حمل و نقل پاک با طراحی سیستم‌های سازگار با محیط زیست در دانشگاه‌ها به منظور فرهنگ سازی در زمینه کاهش استفاده از سوخت های فسیلی.

همکاری و تعامل با کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم به منظور سیاست گذاری، برنامه ریزی وحمایت از اجرای پروژه‌های مدیریت سبز و برگزاری نشست‌های دوره ای با متخصصین و صاحب نظران دانشگاه‌های سراسر کشور و ایجاد اتاق فکر به منظور تسریع در رسیدن به اهداف مشخص شده توسط کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم.

تهیه الگو برای پیاده سازی دانشگاه پایدار توسط کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم با همکاری دانشگاه های سراسر کشور.

تهیه پیش نویس تفاهم نامه فی‌مابین بنیاد علمی اکو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص انتقال تجربیات دانشگاه سبز ایران به کشورهای عضو اکو.

در پایان شرکت‌کنندگان ضمن قدردانی از وزیر محترم علوم تحقیقات فناوری و معاون محترم توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران و کارشناسان آن سازمان جهت حضور در این همایش و قدردانی از معاونت اداری و مالی و مدیریت منابع و اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم از میزبانی و مهمان‌نوازی دانشگاه فردوسی مشهد در مدت زمان برگزاری همایش تشکر می‌نمایند. 

همچنین مراتب قدردانی خود را از جناب آقای دکتر کافی ریاست محترم دانشگاه فردوسی مشهد و رییس همایش، و کلیه دست اندر کاران اجرایی و علمی همایش کمال تشکر و قدردانی را دارد. 

شرکت کنندگان در این همایش از ریاست محترم دانشگاه اصفهان مسئولین محترم آن دانشگاه بابت قبول میزبانی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز تشکر و قدردانی می‌نمایند."

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا