پیشران مرکزی موشک فالکون هوی آن در جایگاه مقرر خود فرود نیامد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، پس از پرتاب موفقیت‌آمیز بزرگترین و قدرتمندترین موشک تاریخ در بامداد امروز، پیشران‌های جانبی با موفقیت جدا شدند و بر زمین فرود آمدند، اما پیشران مرکزی به رغم جدایی موفقیت‌آمیز، به کشتی بدون سرنشینی که قرار بود روی آن فرود بیاید، بازنگشت.

"اسپیس‌ایکس"(spaceX) امروز با پرتاب موفقیت‌آمیز "فالکون هوی" شاهکار کرد. علاوه بر این، دو پیشران جانبی را به شکل کاملا هماهنگ فرود آورد. اما سرنوشت پیشران مرکزی نامشخص ماند.در حال حاضر به نظر می‌رسد که تقویت‌کننده مرکزی که قرار بود بر روی یک کشتی هواپیمای بدون سرنشین قرار بگیرد، گم شده و از بین رفته است.

"الون ماسک"، مدیرعامل اسپیس‌ایکس در یک کنفرانس ویدیویی به خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد که پیشران مرکزی وظیفه خود را تا جای ممکن به درستی انجام داده و تنها در فرود به مشکل خورده است. واضح است که پیشران مرکزی  روی کشتی بدون سرنشین فرود نیامد.

وی افزود: ما به دنبال بررسی این موضوع هستیم. سوخت پیشران مرکزی برای فرود به اتمام رسیده، به همین دلیل به نظر می‌رسد با سرعت تقریبی 480 کیلومتر بر ساعت در حدود 100 متری کشتی افتاده است.

این موضوع نباید دستاوردهای چشمگیر امروز اسپیس‌ایکس را تحت الشعاع قرار دهد. هدف از این پرتاب آزمایشی این بود که ثابت کند "فالکون هوی"(Falcon Heavy) برای پرواز آماده است.فرود پیشران‌ها همیشه یک هدف ثانویه است و هیچ کس نباید این واقعیت را فراموش کند که این شرکت توانست دو مورد از سه تقویت‌کننده را به سلامت و به صورت همزمان روی زمین فرود بیاورد.

اسپیس‌ایکس احتمالا از این شکست درس خواهد گرفت و خود را برای پروازهای بعدی طی سه یا چهار ماه آینده بهتر آماده خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا