تفاهم نامه همکاری فناورانه و اسناد تاسیس شرکت مشترک امضا شد

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و جهاددانشگاهی امروز 17بهمن با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر منصور معظمی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.
هدف از انعقاد این تفاهم ایجاد یک نام معتبر در زمینه تولید تجهیزات پیشرفته ایرانی با استفاده بهینه از فناوری‎های تولیدی، پتانسیل‎های علمی و پژوهشی و تجارب جهاد و ایدرو با هدف تامین نیازهای ملی، ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی است.

طبق این تفاهم نامه دو طرف در زمینه‎های "صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش"، "نیروگاهی و انرژی"، "حمل و نقل(صنایع ریلی، صنعت خودرو)"، "صنایع مرتبط با برق(قدرت ، الکترونیک، مخابرات)، الکترومکانیک، مکاترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات"، "صنایع معدنی(کانی های فلزی و غیر فلزی)"، "کشاورزی و صنایع غذایی"، "دارویی"، "تولید مواد شیمیایی و کاتالیست ها" و "صنایع پیشرفته High Tech" با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
با توجه به لزوم تأسیس شرکت های تخصصی مستقل برای طراحی و ساخت تجهیزات در زمینه های نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل، نیروگاهی و صنایع معدنی در رشته های تخصصی قدرت، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخابرات، الکترومکانیک و مکاترونیک، انواع سنسورها، ابزار دقیق، مواد شیمیایی، صنایع کشاورزی، صنایع غذایی و دارویی و سایر زمینه های مرتبط و همچنین دانش فنی موجود در جهاد، شرکت مشترک جهاد و ایدرو متعهد به تاسیس این شرکت های تخصصی می شود.. هم‎چنین دانش فنی ارایه شده توسط جهاددانشگاهی پس از ارزش گذاری توسط کارشناسان رسمی به عنوان آورده این نهادمحسوب می شود.
این تفاهم نامه برای مدت پنج سال منعقد شد.
گفتنی است، ایدرو: یک سازمان توسعه‎ای که در حوزه نفت، گاز، انرژی، حمل و نقل و صنایع پیشرفته از قبیل میکروالکترونیک، انرژی‎های تجدیدپذیر IT ,ITC, Biotech فعالیت می‎کند، ماموریت آن توسعه صنعتی کشور بوده و براساس قانون مجاز به سرمایه گذاری جهت تولید و ارایه خدمات در برخی حوزه‎های صنعتی است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا