قوانین حفاظت از داده در خدمات مزاحمان اینترنتی

بسیاری از ما با هرزنامه‌ها یا اسپم مشکل‌داریم و دوست نداریم هرروز مجبور باشیم که یک فهرست از این موارد ناخواسته را از صندوق پست الکترونیکی خود حذف کنیم. بااین‌وجود تنها راه شناسایی این موارد، گزارش دادن آن‌ها و شناسایی منبع ارسال است. اتحادیه اروپا به‌تازگی قوانینی درزمینهٔ حفاظت از داده‌ها را ارائه کرده است که این قوانین با حل مشکل هرزنامه‌ها و مزاحمت‌های اینترنتی در تضاد به نظر می‌رسد.

متخصصان امنیتی ابراز نگرانی کرده‌اند که چنین قوانینی می‌تواند موجب شود که ساختار Who is که برای شناسایی افراد و صاحبان وب‌سایت‌ها در اینترنت به کار گرفته می‌شد، کاربری خود را از دست بدهد. متخصصان امنیت شبکه معتقدند که این امر می‌تواند به افزایش چشمگیر در توسعه و همه‌گیری ارسال هرزنامه در اینترنت گردد.

به کمک این قوانین، افراد مزاحم می‌توانند به‌راحتی موارد اعصاب‌خردکن و مزاحمت‌آمیز خود را ارسال کنند و چون با داده‌های کاربران سروکار ندارند، با این قانون مشکلی نداشته و به کار خود ادامه خواهند داد. از سوی دیگر نیز این قانون موجب می‌شود که نتوان آن‌ها را شناسایی کرد.

این قانون که بانام GDPR شناخته می‌شود قرار است تا از ماه می میلادی عملیاتی شود و باید دید که اتحادیه اروپا درزمینهٔ این هشدارها چه عکس‌العملی از خود نشان خواهد داد و آیا برای بهبود این قوانین اقدام خواهد کرد یا خیر.

منبع: theguardian

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا