بزرگترین موشک تاریخ ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، طبق برنامه اعلام شده توسط شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، موشک "فالکون هوی" امشب نهایتا تا ساعت 22 به وقت ایران به فضا پرتاب خواهد شد.

اسپیس‌ایکس امشب برای نخستین بار موشک "فالکون هوی" را پرتاب خواهد کرد. این شاهکار می‌تواند طی پرتاب با مشکلاتی روبرو شود، اما اسپیس‌ایکس یک ویدیو منتشر کرده که نشان می‌دهد اگر همه چیز براساس برنامه انجام شود، این پرتاب به چه شکل پیش خواهد رفت.

پنجره زمانی پرتاب از ساعت 22 تا 00:30 بامداد به وقت ایران باز خواهد شد و این پرتاب در مرکز فضایی ناسا موسوم به "کندی" در فلوریدا انجام خواهد شد.

می‌توان در ویدئو دید که پس از پرتاب، دو تا از سه پیشران "فالکون هوی" به زمین بازخواهند گشت و در مرکز فضایی کندی فرود می‌آیند.

در ویدئوی منتشر شده ترانه "اودیسه فضایی" از "دیوید بوئی" در پس زمینه در حال پخش است و این همان ترانه ای است که در تمام طول پرتاب موشک نیز دائما در حال پخش خواهد بود.

سومین پیشران مسیر طولانی‌تری را طی خواهد کرد، اما در نهایت جدا خواهد شد و در یکی از کشتی‌های بدون سرنشین اسپیس‌ایکس فرود خواهد آمد.محموله "فالکون هوی" شامل خودروی تسلا رودستر  شخصی"الون ماسک" است که مسیر خود را به سمت مریخ ادامه می‌دهد."الون ماسک" می‌گوید: امیدواریم همه چیز خوب پیش رود، اما احتمال برای خطا وجود دارد.

وی در کنفرانس تحقیق و توسعه ایستگاه فضایی بین‌المللی که در ماه ژوئیه گذشته برگزار شد، گفت: یک احتمال وجود دارد که این موشک به مدار مریخ نرسد. من امیدوارم که به اندازه کافی از پد پرتاب دور شود که باعث آسیب پد نشود، که من همین را یک پیروزی در نظر می‌گیرم.

مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، فردا یک روز فوق‌العاده هیجان‌انگیز است که می‌تواند فناوری سفر فضایی را به نقطه‌ای برساند که تا به حال ممکن نبوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا