نام راننده خودروی تسلا اسپیس اکس، استارمن است

بدون شک ایلان ماسک را باید یکی از اساتید بازی‌های رسانه‌ای دانست. او استفاده کاملا بهینه‌ای از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توییتر می‌برد و به کمک آن‌ها بارها افراد مختلف را برای عرضه محصولات جدید شرکت‌هایش هیجان‌زده کرده است. بااین‌وجود طراح جدید او نه‌تنها یک اقدام رسانه‌ای، بلکه یک اقدام فرهنگی بوده است.

دیوید بویی یکی از خواننده‌های مشهور جهان بود که چندی پیش از میان انسان‌ها رفت. یکی از مشهورترین آهنگ‌های او به کاوش‌های فضایی و مخاطرات یک فضانورد تنها اختصاص دارد و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد، شرکت‌های فضایی را با این آهنگ به یاد می‌آورند.

حال ایلان ماسک برای ادای احترام به این خواننده، تصویری از تسلای مخصوص اسپیس اکس را منتشر کرده است. این خودرو که قرار است تا توسط موشک فالکن به فضا ارسال شود، در تصویر یاد شده، یک راننده در لباس فضانوردی دارد. ماسک نام این فرد را استارمن قرار داده است. استارمن نام یکی دیگر از آهنگ‌های مشهور بویی بوده است و این کار ماسک به‌شدت با استقبال کاربران روبرو گشته است.

در شعر ترانه یاد شده این‌گونه آمده است: یک مرد ستاره‌ای (استارمن) در آسمان منتظر است، او دوست دارد که بیاید و ما را ملاقات کند، ولی فکر می‌کند که مغز ما با دیدن او منفجر خواهد شد. حال نکته مهم این نسخه از خودروهای تسلا این است که این خودرو، خودروی شخصی خود ایلان ماسک است و باید دید که نخستین خودروی انسان در فضا، چه سرنوشتی را تجربه خواهد کرد. درهرحال اقدام ماسک برای تقدیر از یک هنرمند مولف، تحسین‌برانگیز بوده است.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا