با پول اندک کارها پیش نخواهد رفت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر عباسعلی کریمی روز یکشنبه در مراسم نوزدهمین جشنواره ابن سینا افزود: برای تامین هزینه های فعالیت های پژوهشی باید نگاهی هم به بیرون از کشور داشته باشیم و از خارج مرزها بتوانیم منابعی برای توسعه فعالیت های پژوهشی جذب کنیم.

نوی بر لزوم روان سازی کارهای پژوهشی تاکید کرد و گفت: تنها دغدغه استادان دانشگاه ها باید تخقیق باشد و لازم است مسئولان دانشگاه ها کار تحقیقاتی را تسهیل کنند.
کریمی همچنین با بیان این که اساس و پایه تحقیقات باید نیازهای داخلی باشد، گفت: نتیجه تحقیقات باید رفع مشکلات جامعه باشد تا مردم خدمات درمانی بهتری را دریافت کنند.
وی بر لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد تاکید کرد و گفت: یکی از کمبودهای ما نبود پارک علم و فناوری است که از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا داریم مساعدت لازم را برای راه اندازی این مجموعه به عمل آورند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: همت استادان این دانشگاه در 2 دهه گذشته سبب شده تا ما در بسیاری جهات در پژوهش پیشرفت های خوبی داشته باشیم اما نیاز داریم به سمت دانشگاه های جدید به پیش برویم.
وی تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را 1936 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود 407 نفر استاد تمام، حدود 500 نفر دانشیار و بقیه هم استادیار هستند.
کریمی افزود: حدود 1000 نفر از استادان این دانشگاه از استادان جوان هستند که ظرفیت و پتانسیل بسیار زیادی دارد و ما باید برنامه ریزی مناسب برای توانمندسازی و استفاده از توان و ظرفیت آنان را به عمل آوریم.

** دانشگاه باید پاسخ مناسب برای درمان بیماری های جدید داشته باشد
وی افزود: در دهه های گذشته مدل بیماری ها متفاوت بود و هرچه جلوتر می رویم شکل و سیمای آنها تغییر پیدا می کند؛ دانشگاه ها باید پاسخ مناسب به درمان آنها داشته باشند.
کریمی افزود: هرچند دانشگاه ها در این زمینه تلاش می کنند اما شتاب آنها باید بیشتر شود تا در آینده دچار مشکلاتی در حوزه درمان مردم نشویم.
وی به مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا، ریزگردها، ترافیک و آسیب اجتماعی از جمله مشکلاتی هستند که مردم را رنج می دهند. ما باید برای رفع آنها و موضوعاتی نظیر عوارض امواج و پارازیت ها، تحقیق و پژوهش کنیم.

** اجازه ندهیم که محیط دانشگاه برای فکرکردن و تضارب آرا تنگ شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که ما باید به استادان دانشگاه اعتماد کنیم و به آنان آزادی عمل بدهیم، گفت: اجازه ندهیم که محیط برای فکر کردن، تضارب آرا و برای طرح ایده های نو در دانشگاه ها تنگ شود.
وی ادامه داد: اجازه دهیم استادان دانگاه ها راحت تر کار و تحقیق خود را انجام دهند و در این زمینه ارتباط بین المللی آنان بهتر و بیشتر انجام شود.
کریمی بر لزوم تقویت همکاری های بین المللی هم تاکید و اظهار کرد: ارتباط استادان با دانشگاه های معتبر باید تقویت شود تا زمینه همکاری های بین المللی افزایش باید.

نوزدهمین جشنواره ابن سینا صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد. در آیین گشایش این جشنواره وزیر بهداشت و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت حضور داشتند. معرفی فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و خدمات ویژه برگزیده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران، از اهداف این رویداد بود که در ان جوایز و گرنت‌های آموزشی و پژوهشی به برگزیدگان اهدا ‌شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا