مراسم معارفه سرپرست جدید پژوهشگاه ابن سینا برگزار شد

در این مراسم که در محل سالن کنفرانس این پژوهشگاه برگزار شد، دکتر پورعابد، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، دکتر شریفی زاده، معاون هماهنگی و توسعه جهاددانشگاهی و دکتر شاکری نژاد، مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی معاونین، مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه حضور داشتند.

دکتر طیبی با بیان اینکه هدف اصلی جهاددانشگاهی الگوسازی و فرهنگ سازی در سطح جامعه و انجام کارهایی بزرگ با اتکا بر توان خود است، افزود: اقتصاد مقاومتی و تولید دانش محور از اهداف مهم این نهاد انقلابی است.

ایشان با اشاره به اینکه پژوهشگاه ابن سینا از جمله مجموعه های موفق جهاددانشگاهی است، تاکید کرد: هنگام آن رسیده است که با انجام فعالیت هایی پیوسته به اهداف خود دست یابید و کارها و خروجی های جدی داشته باشید به گونه ای که در مقابل رسانه ها پاسخگو بوده و نسبت به انجام وظایف و مسوولیت ها با احساس تعهد بیشتری پرداخته شود.

وی با بیان اهمیت نوآوری در انجام فعالیت ها تشریح کرد: از جمله انتظارات ما از پژوهشگاه ابن سینا این است که به اندازه توانمندی ها و محققان برجسته ای که دارد، خروجی های ارزشمندی دریافت شود و باید در تمامی پژوهشکده ها شرح کار و زمان بندی امور و اهداف مشخص شود و موضوعات مورد انتخاب، موضوعات و ایده هایی باشند که در دنیا تا حدی مسیر آن ها طی شده باشد و به لحاظ علمی توانایی انجام و آموختن آن را داشته باشیم و پس از آن بتوانیم در خدمت جامعه قرار دهیم.

دکتر طیبی ضمن تشکر و قدردانی از دکتر سید علی آذین و انتصاب دکتر محمدرضا صادقی به سرپرستی این پژوهشگاه، تصریح کرد: دکتر صادقی باید هرچه سریعتر پتانسیل هایی که به صورت بالقوه و بالفعل در پژوهشگاه ابن سینا وجود دارد را به نتیجه برسانند. 

دکتر محمدرضا صادقی سرپرست جدید پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی-ابن سینا و رئیس جدید مرکز درمان فوق تخصصی ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، ضمن تشکر و قدردانی از از حسن اعتماد ریاست محترم جهاددانشگاهی به ایشان و سپردن وظیفه و مسوولیت سنگین اداره و مدیریت پژوهشگاه ابن سینا، از دکتر سیدعلی آذین، رییس پیشین پژوهشگاه ابن سینا تشکر و قدردانی کرد و گفت: این وظیفه امانتی است که به من سپرده شده است و تمام تلاش خود را در جهت پیشبرد اهداف پژوهشگاه به کار خواهم گرفت.

سرپرست پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه در حال حاضر، ابن سینا بالغ بر 500 پرسنل دارد، افزود: فضاهای استیجاری مرکز درمان و آزمایشگاه ها از جمله مسائلی است که باید برای آن راهکار مناسبی پیدا کرد و تلاش ما این خواهد بود که با صرفه جویی و تامین منابع لازم از منابع مختلف فضای کالبدی مورد نیاز پژوهشگاه را تامین نماییم.

ایشان در ادامه تشریح کرد: برونداد فناوری می تواند بخشی از وابستگی های نفتی ما را کاهش دهد، همانطور که مرکز درمان ناباروری که پژوهشگاه ابن سینا ایجاد کرده است، خود به نوعی توانسته است بخشی از این هزینه ها را جبران کند.

دکتر صادقی با تاکید بر اینکه در حوزه ی درمان باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشیم که بتواند ما را شاخص کند، خاطر نشان شد: در حال حاضر پژوهشکده بیوتکنولوژی تولید مثل ما دارای دو مرکز خدمات تخصصی در حوزه فناوری های کمک باروری در انسان و نیز مشابه آن در دام است که فعالیت های قابل قبول را ارائه می کنند و تولید آنتی بادی های منوکلونال، موضوع واکسن سرطان و… از دیگر  ظرفیت ها و توانمندی های این پژوهشگاه به شمار می رود.

سرپرست جدید پژوهشگاه ابن سینا در پایان سخنان خود با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حال حاضر کارآفرین و فناور می خواهد، گفت: مرکز رشد ابن سینا بایستی در این مسیر برنامه ریزی کرده و گام بردارد تا بتواند فارغ التحصیلان را به فناور و کارآفرین تبدیل و تربیت کند.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا