اعتبارات مقابله با ریزگردها در لایحه بودجه 97 پیش بینی شده است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، سازمان برنامه و بودجه در بیانیه ای درباره اعتبارات مقابله با ریزگردها و رفع مشکل برق خوزستان در لایحه بودجه 97 توضیح داد: بر اساس مندرجات لایحه بودجه تقدیمی از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی (در صفحه‌های 6 الی 7 مجلد «ماده‌ واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه» لایحه بودجه سال 1397 کل کشور)، در ردیف پنجم جدل ذیل بند «و» تبصره (4)، موضوع «مقابله با ریزگردها در کشور و رفع مشکل برق خوزستان با مبلغ 5250 میلیارد ریال (معادل ریالی 150 میلیون دلار) از محل منابع صندوق توسعه ملی» پیش‌بینی و لحاظ شده بود.

این بیانیه می افزاید: بر اساس روال قانونی و همانند سنوات گذشته، تصویب ارقام پیشنهادی مندرج در جدول مذکور در لایحه، منوط به موافقت رهبر معظم انقلاب است، بنابراین در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به وجود اجازه ایشان، ابتدا حذف‌شده تلقی شد و مراعا ماند.
سازمان برنامه و بودجه در این بیانیه تاکید کرد: به‌محض اخذ موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت‌های پیشنهادی از صندوق مذکور برای هر یک از موارد پیشنهادی، همچون برای موضوع «مقابله با پدیده گردوغبار (ریزگردها) مبلغ ریالی معادل 150 میلیون دلار» (با حذف بخش برق)، با تأیید کمیسیون تلفیق مجلس در پیش‌نویس نهایی آن درج که برای طرح در صحن علنی در دستور کار مجلس محترم شورای اسلامی نیز قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری نوزدهم آذرماه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 کل کشور را تقدیم کرد.
سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است که این رقم در کمیسیون تلفییق بودجه حدود 10 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
کلیات بودجه سال 97 کل کشور، یکشنبه هفته گذشته (10 بهمن) در مجلس مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت و به کمیسیون تلفیق بودجه بازگشت؛ اعضای این کمیسیون در 2 روز بودجه 97 را بار دیگر در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی و نهایی کردند.
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس تغییراتی را در گزارش قبلی خود در مورد بودجه 97 اعمال کردند که این تغییرات را می‌توان در چند بخش دسته‌بندی کرد؛ یارانه نقدی، کاهش انتشار اوراق، تغییر اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی، حذف ردیف انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و تسویه حساب با تامین اجتماعی عنوان کرد.
سرانجام کلیات لایحه بودجه 97 چهارشنبه گذشته (11 بهمن) در مجلس تصویب شد و نمایندگان همان روز به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده کشور پرداختند.
بر اساس مصوبه امروز (شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت اجازه دارد 350 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به اراضی سیستان برداشت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا