كشف ابزارهای سنگی شگفت‌انگیز در هندوستان

انسان‌های امروزی نتیجه چندین دوره تکامل و تغییر هستند و با نام هوموساپینس یا انسان هوشمند شناخته می‌شوند. با این وجود باور دانشمندان بر این بوده است که انسان‌ها تا پیش از ۱۷۵ هزار سال پیش، آفریقا را ترک نکرده بودند. این امر موجب می‌شود که درک کنید که چرا یافتن ابزارهای سنگی ساخت دست انسان در هندوستان و با قدمت ۳۸۵ هزار ساله، یک دستاورد شگفت‌انگیز به‌حساب می‌آید.

دانشمندان در مقاله علمی جدیدی که بر پایه این یافته‌ها منتشر کرده‌اند، نشان داده‌اند که انسان‌هایی که در فرهنگ دوران پارینه‌سنگی زندگی می‌کردند، تقریبا ۳۸۵ هزار سال قبل نیز در هندوستان حضور داشته‌اند. این امر تمامی تصورات پیشین را تغییر می‌دهد. همچنین انسان‌های حاضر در این دوره، ابزارهایی مشابه با ابزارهای عصر سنگ را تولید کرده بودند که این موضوع موجب شگفتی دانشمندان شده است.

ابزارهای یافت شده شامل تیغه‌های تراش‌خورده و ویژه برای شکار و بریدن اشیاء بوده‌اند. نکته جالب این است که پیش‌ازاین گفته می‌شد که انسان‌های عصر پارینه‌سنگی، بین ۴۶ تا ۱۴۰ هزار سال پیش در هندوستان حضور داشتند. این یافته‌ها و این ابزارهای ویژه موجب شده‌اند تا تمامی تصورات پیشین درباره مهاجرت انسان از آفریقا زیر سوال برود. شایان‌ذکر است که نخستین موجودات انسان‌نما، یک میلیون و ۷۰۰ هزار سال پیش در آفریقا حضور داشتند و در زمان‌هایی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار سال پیش، با جهشی چشمگیر در ساخت ابزار، به موجوداتی هوشمندتر بدل شدند.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا