نرخ بروز سرطان در ایران کمتر از کشورهای غربی است

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،کیوان مجیدزاده در حاشیه همایش سرطان پستان و باروری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرطان پستان شایع‌ترین نوع سرطان در زنان محسوب می‌شود و همچنین شایع‌ترین علت مرگ نیز به علت ابتلا به این نوع سرطان است.

وی ادامه داد: نرخ بروز سرطان در کشور ما نسبت به کشورهای غربی کمتر است، اما مراجعین به مراکز درمانی در کشور روز به روز بیشتر می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر با اجرایی شدن طرح تحول سلامت، درمان سرطان در مراکز دولتی هزینه بسیار کمتری دارد. همچنین درمان سرطان پستان در مراکز خصوصی نسبت به نوع آن مرکز به طور متوسط حدود پنج الی شش میلیون تومان است.

مجیدزاده تصریح کرد: به طور کلی نرخ سرطان در حال افزایش و علت آن هم امید به زندگی است، زیرا وقتی سن افراد بالا می‌رود، بیماری‌شان هم افزایش می‌یابد.

وی گفت: روش‌های درمانی و تشخیصی نیز سبب شده‌اند که آمار سرطان‌ها بالا برود. در گذشته افراد بسیاری به سرطان مبتلا شده و بدون اینکه بیماری آنها تشخیص داده شود، از بین می‌رفت.

این متخصص ژنتیک اظهار کرد: به طور کلی نرخ سرطان در جهان رو به افزایش است که صنعتی شدن جوامع نیز از علت‌های اصلی آن است؛ چاقی، اضافه وزن، دخانیات، عدم تحرک کافی از عوامل بروز سرطان هستند.

به گفته مجیدزاده، مشاهدات متعددی نشان می‌دهد که استرس نقش زیادی در بروز سرطان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه نرخ بروز سرطان افزایش یافته اما درمان‌های سرطان نیز به همان نسبت رشد داشته است و امروزه سرطان بیماری خطرناکی تلقی نمی‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا