قطع کدهای دستوری موبایل عقب افتاد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،محمدرضا فرنقی زاد مقام مسئول در وزارت ارتباطات از تعویق ۴ ماهه در اجرای دستورالعمل قطع کدهای دستوری موبایل (USSD) پیرو مذاکراتی که میان وزیر ارتباطات با رییس بانک مرکزی انجام شد، خبر داد.

وی عنوان کرد: به رغم آنکه وزارت ارتباطات، نقطه نظرات بانک مرکزی در خصوص سرویس کدهای دستوری و ضرورت امن سازی بسترهای مبادلات مالی را قبول دارد، اما به دلیل آنکه اختلالی در سرویس دهی به مردم ایجاد نشود، پیشنهاد تعویق قطع کدهای دستوری USSD را به بانک مرکزی داد.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت موضوع امنیت پرداخت در تراکنش های موبایلی، اظهار داشت: مقرر شد که نکات فنی مورد نظر بانک مرکزی طی ۴ ماه آینده مورد بررسی قرار گیرد و برای آن راهکاری ارائه شود.

فرنقی زاد با اشاره به فرجه ۴ ماهه که طبق مذاکرات میان وزیر ارتباطات و بانک مرکزی تعیین شده است، تصریح کرد: از آنجایی که اجرای فوری این بخشنامه و قطع سرویس USSD می تواند در روند کاری و زندگی مردم اختلال ایجاد کند، قرار بر این شد که طی این مدت، استفاده از این سرویس امکان پذیر باشد تا راهکار های لازم  برای انجام تدابیر مدنظر بانک مرکزی و ایجاد بسترهای امن برای انجام تراکنش های خرد بانکی بر بستر موبایل اندیشیده شود.

شایان ذکر است؛ پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که از ۱۵ بهمن ماه سرویس USSD و کدهای دستوری تلفن همراه ستاره مربع برای تراکنش های مالی را قطع خواهد کرد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا