سامسونگ اینتل را از بازار محصولات صنعتی رسما بیرون کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اینتل نزدیک به یک دهه در زمینه تولید تراشه فرمانروایی می کرد ولی در سال 2017 این سامسونگ بود که تاج پادشاهی را بر سر خود گذاشت. به تازگی گزارش مالی سالیانه این دو شرکت منتشر شده است. بر اساس نوشته ای از بلومبرگ، درآمد سالیانه 62.8 میلیارد دلاری اینتل در بخش تولید تراشه توسط درآمد 69.1 میلیارد دلاری سامسونگ در این بخش پشت سر گذاشته شده است.

در حالی که درآمد سامسونگ بیشتر بوده ولی مقایسه این درآمدها کار مناسبی محسوب نمی شود چراکه اینتل بیشتر بر روی تولید پردازنده های x86 تمرکز دارد. اینتل در بخش پردازنده های x86 از رقیب خود بسیار جلوتر است، ولی سامسونگ در زمینه تولید مموری و حافظه های فلش عملکرد قوی تری دارد. به علت تقاضای بالاتر برای رم و حافظه های فلش، سامسونگ تبدیل به بزرگترین تولیدکننده تراشه در دنیا شده است.

تراشه های سامسونگ

جدا از گزارشات مالی، بخش حافظه سامسونگ در آینده نقش بسیار مهم تری نسبت به پردازنده اینتل در صنعت برعهده خواهد داشت. در حال حاضر اکثر گوشی های هوشمند یا تبلت های موجود در بازار به رم تولیدی سامسونگ مجهز هستند. بر اساس اعلام سامسونگ، این شرکت نزدیک به یک سوم بازار حافظه های جامد را نیز در اختیار دارد.

بنابر گزارش مالی سه ماهه چهارم 2017 سامسونگ، تقاضا برای حافظه های با ظرفیت بالا برای سرورهای کلود و چیپست های مورد استفاده برای خودروهای برقی و همچنین هوش مصنوعی در حال افزایش است. سامسونگ در آینده نقش مهمی را در بسیاری از بخش های صنعت برعهده خواهد داشت.

تراشه های سامسونگ بخش مهمی از درآمد سالیانه این شرکت را تشکیل می دهند با این حال محصولات مختلفی با برند سامسونگ به فروش می رسند که درآمد فوق العاده ای را برای این کمپانی به ارمغان می آورند. قیمت مموری نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده ولی همچنان میزان تقاضا برای آن در حال رشد است، بنابراین درآمد سامسونگ در این بخش افزایش خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا