گسترش اینترنت رایگان در سرتاسر دنیا

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، ارائه اینترنت رایگان و بدون فیلتر این روزها به یکی از اخبار داغ فناوری اطلاعات تبدیل شده است. البته این پروژه که قرار است توسط ماهواره، اینترنت سراسر دنیا را تامین کند از مدت‌ها پیش، طراحی های آن در آمریکا آغاز شده و آن گونه که وعده داده شده، قرار است کاربران حتی در دورافتاده ترین نقاط این کره خاکی بتوانند به اینترنت پرسرعت، بدون محدودیت  و رایگان دسترسی داشته باشند.

در این رابطه "عباس ظفر دعاگو" مدیر عامل  شرکت خوارزم ارتباط خاورمیانه، درباره طرح‌ رایگان شدن اینترنت با ورود خدمات دهندگان ماهواره‌ای جدید و تاثیرگذاری این امر بر شرکت‌های مخابراتی گفت: اینترنت در سراسر دنیا به سرعت در حال رایگان شدن است و تاکنون در خیلی از کشورها این اتفاق افتاده است، یعنی در آینده دیگر هیچ کشوری از اینترنت کسب درآمد نخواهد کرد.
وی افزود: اینترنت اکنون در کشور ما از طریق سیم‌کارت شبکه 3G  و 4G ، همراه اول، رایتل و ایرانسل توزیع می شود. از طرف دیگر شرکت‌هایی نیز از طریق ADSL و مودم به مردم سرویس اینترنت ارائه می‌دهند. اینترنت از طریق وایرلس، وایمکس نیز ارائه می‌شود. 
مدیر عامل  شرکت خوارزم ارتباط خاورمیانه  اظهار داشت: این حجم عظیم سرمایه‌گذاری که در کشور ما انجام شده با  رویکردی که در زیرساخت شبکه اینترنت وجود دارد، خواستار کاهش قیمت اینترنت تا حد امکان است،یعنی به زودی اینترنت درآمد آنچنانی برای شرکت‌هایی که نام برده شد نخواهد داشت، بنابراین شرکت‌های داخلی نیز مانند تمام نقاط دنیا بسوی کسب درآمد از منابع دیگر باید بروند.
وی با تاکید بر رایگان شدن اینترنت در چند سال آینده،  تصریح کرد: کسب ارزش افزوده شرکت‌های مخابراتی از طریق اپلیکیشن‌های دیگری انجام خواهد شد.
دعاگو در ادامه با اشاره به استفاده از اینترنت IOT در منازل خاطر نشان کرد:. طبق این طرح، شما در منزل خود یخچال، گاز، تلویزیون، کولر و … را می‌توانید از طریق اینترنت کنترل کنید و زمانی که در خارج از منزل هستید وضعیت آنجا را تحت نظر داشته باشید و یا زمانی که بیرون از منزل هستید، وقتی کسی در خانه شما را بزند متوجه می‌شوید.

وی با اشاره به ورشکستی بسیاری از شرکت‌های مخابرای بر اثر این طرح، اظهار داشت: این طرح  مانند هر نوآوری دیگری باعث بیکاری افراد بیشتری در جهان ‌خواهد شد.

دعاگو ادامه داد: ورود اینترنت رایگان به کشور، خطری برای شرکت ما نخواهد داشت زیرا تمامی حوزه‌های بازار به سوی مجازی شدن پیش می‌رود،و این امری اجتناب ناپزیر است، ما نیز هم گام با بازار  باید به دنبال ارائه اپلیکیشن‌های جدیدی به بازار باشیم.

وی افزود: به طور مثال طی چندسال آینده دیگر آژانس‌های مسافری که به مردم بلیط هواپیما و یا قطار بفروشد وجود نخواهند داشت، زیرا اکثر مردم بلیط‌های خود را از طریق اینترنت و به شکل مجازی می‌خرند.
دعاگو یکی از این طرح‌ها که هم‌اکنون در کشور ما اجرا شده، تاکسی‌های اسنپ است که راننده‌های تاکسی از طریق نرم‌افزار اسنپ مسافرین را جابجا خواهند کرد. براثر این نرم‌افزار بسیاری از شرکت‌های تاکسی‌های تلفنی ورشکست شده‌اند. این نرم‌افزار سبب شد افرادی که نتوانستند خود را تطبیق بدهند حذف شوند. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025 در کشورهای پیشرفته چیزی به عنوان کارمند بانک وجود نداشته باشد و تمامی خدمات بانکی از طریق اینترنت انجام شود، کشور ما نیز کم کم به همین سمت در حال پیشروی است، تمامی این موارد سبب بیکاری بیشتر می‌شود.
مدیر عامل  شرکت خوارزم ارتباط خاورمیانه در پایان با ابراز امیدواری ازآینده صنعت مخابرات گفت: اگرچه بسیاری از مشاغل در حال از بین رفتن هستند، مشاغل دیگری نیزدر حال ظهور و ایجاد هستند که اکثر این مشاغل مبتنی بر زیرساختهای مخابراتی، اینترنت و فضای مجازی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا