شبکه های اجتماعی داخلی امن هستند

موسویان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در راستای حمایت و جایگزین کردن شبکه های اجتماعی داخلی با رقبای خارجی خود انجام شده است گفت: همانطور که مطلع هستید یک تیم با مشارکت وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی بر روی توانایی های شبکه های داخلی کار و تعداد 5 شبکه را انتخاب کردند که قرار شد اقداماتی با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی برای فعال شدن نقل و انتقالات مالی در این شبکه ها انجام شود؛ همچنین قرار شد مبالغی برای توسعه زیرساخت ها و نوسازی و تقویت آنها انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که امنیت شبکه های داخلی را چطور ارزیابی می کنید چنین پاسخی داد: اینکه گفته میشود امنیت در شبکه های خارجی بیشتر از شبکه های داخلی است حرف درستی نیست به این دلیل که همین حالا هم در CDL های داخل کشور اطلاعات زیادی وجود دارد و این شبکه ها می توانند به آن ها دسترسی پیدا کنند ولی طبق قراردادهایی که امضا می کنند موظف می شوند سراغ این اطلاعات نروند. بنابراین اصلا اینطور نیست و به هر صورت اطلاعات در گردش است.

ریاست مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد تاکید کرد: نکته دیگر اینکه وقتی ما از وب 2 و وب 3 صحبت می کنیم، بحث مربوط به شفافیت اطلاعات یک موضوعی است که مردم باید با آن کنار بیایند و بدانند که اطلاعاتشان در اختیار همه است و باید به هر صورت از اطلاعات خود محافظت کنند؛ البته در اینجا منظور از اطلاعات، اطلاعاتی از قبیل کدملی، شماره تلفن و … است.در خصوص اطلاعات دیگر، مردم باید یاد بگیرند اطلاعات خود را در قالب پوشه های رمزگذاری شده قرار داده و نحوه حفاظت از اطلاعات را یاد بگیرند تا بتوانند از اطلاعات خود نگهداری کنند.

گفتنی است پس از برگزاری سه دوره موفق کنفرانس بین المللی وب پژوهی، چهارمین دوره این کنفرانس در تاریخ های 5 و 6 اردیبهشت 97 توسط دانشگاه علم و فرهنگ تهران و جهاد دانشگاهی برگزار می گردد.

 

گفتگو: امیر محمد غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا