ضریب نفوذ بیمه در کشور از ٢.٢ درصد فراتر می‌رود

وی افزود: ۳۰ شرکت بیمه در ٩ ماهه نخست ٤٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بیمه نامه صادر کرده اند و با این رشد خوب انتظار داریم ضریب نفوذ بیمه از ٢.٢ درصد فراتر رود. در حال حاضر رشته های ثالث، درمان و زندگی بیشترین بیمه نامه های فروخته شده را به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده آن است که بیمه در بطن جامعه رفته است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: تاکنون ٨٠ میلیارد تومان خسارت بابت زلزله کرمانشاه از تعهد ١٧٠ میلیارد تومانی صنعت بیمه پرداخت شده است.

همتی درباره سیستم هدایت و نظارت الکترونیکی صنعت بیمه نیز عنوان کرد: خیلی از تخلفات ازطریق این سیستم کشف، پیگیری و نظارت می شود.

رییس شورای عالی بیمه درباره مدیریت ریسک خاطرنشان کرد: مدیریت ریسک در حوادث اخیر خیلی پایین بود و بیمه گران باید نرخ ها را برای این موضوع بالاتر ببرند و در روزهای آینده اعطای جایزه به واحدهای برتر از نظر پیشگیری و ایمنی را در دستور کار داریم.

وی افزود: وزیر اقتصاد، وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه مامور تعیین تکلیف لایحه صندوق حوادث طبیعی و برطرف کردن ٢ موضوع باقی مانده شده اند.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه اظهار کرد: در آخرین مصوبات کمیسیون اقتصادی، مالیات از رشته های ثالث و درمان حذف شده ولی همچنان سایر رشته ها باید مالیات بپردازند زیرا که بخشی از درآمدهای دولت است.

وی درباره خسارت نفتکش سانچی گفت: تنها ٣٠ درصد بدنه نفتکش سانچی متعلق به ایران بوده و ٧٠ درصد در اختیار شرکت نروژی است که آماده پرداخت هستند. کمتر از ٥ میلیون دلار خسارت سانچی برعهده بیمه های البرز و ملت است و ٥ میلیون دلار آن برعهده صندوق ویژه اتکایی است.

همتی درباره کاهش ریسک سرمایه گذاری در ایران گفت: این خبر خوبی است و نشان می دهد شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور به مرحله ای رسیده که ریسک سرمایه گذاری در ایران از دید کشورهای oecd کاهش پیدا کرده است. هر اندازه ریسک سرمایه گذاری کاهش پیدا کند علاقه برای سرمایه گذاری در ایران بیشتر می شود.

وی افزود: ثبات مدیریتی اقتصاد کلان و روابط با جهان بعد از برجام، امنیت کشور و تضمین های دولت به سرمایه گذاران باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی با اطمینان بیشتری در ایران سرمایه گذاری کنند.

رییس کل بیمه مرکزی به امضای قراردادهای مختلف فاینانس با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: قراردادهای فاینانس نشان می دهد که گرایش برای آوردن سرمایه به ایران بسیار بیشتر از گذشته شده است.

همتی ادامه داد: امیدوارم به جایی برسیم که همه برای سرمایه گذاری در ایران با هم رقابت کنند و این ایران باشد که برای جذب سرمایه حق انتخاب داشته باشد.

وی اعلام کرد که اداره کلی برای نظارت بر شرکت های بیمه تخصصی در بیمه مرکزی تشکیل می شود و سود اعلامی بیمه های زندگی باید متناسب با سود سه ساله آنها باشد و مطمین باشید که ما پیچ نظارت بر بیمه های زندگی را سفت تر خواهیم کرد.

وی درباره بیمه های اتکایی نیز گفت: بعد از برجام دیگر مشکلی در زمینه انعقاد قرارداد با بیمه های اتکایی نداریم، اما فقط موضوع نقل و انتقال پول باقی مانده که امیدواریم دوستان بانک مرکزی فکری برای این موضوع کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا