راز هایی برای داشتن کسب و کار موفق

به گزارش سینا پرس به نقل از جام جم آنلاین،1ـ کارها را بهصورت گروهی پیش ببرید: آزادکارها معمولا کارهای خود را بر اساس نوع پروژهها و مشتریها پیش میبرند. یعنی ترجیح میدهند ابتدا کارهای یک مشتری را تمام کنند و سپس سراغ کارهای مشتری دیگری بروند. درصورتیکه این روش کارآمد نیست؛ زیرا مغز مدام در حال پریدن از یک کار به کار دیگر است و نمیتواند تمام تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارد. گروهبندی کارها راه حل مشکل است.

2 ـ استراحت باعث افزایش بهرهوری میشود: بسیاری از افراد آزادکار زمان استراحت خود را به کار اختصاص میدهند یا هنگام صرف وعدههای غذایی نیز کار میکنند؛ زیرا فکر میکنند، استراحت باعث پایین آمدن بهرهوری میشود درصورتیکه عکس این موضوع صادق است. فردی که بداند طی 15 تا 30 دقیقه آینده زمان آزاد دارد با اشتیاق و انگیزه بیشتری کار خواهد کرد. همچنین از آنجا که میداند بزودی وقت آزاد خواهد داشت، سراغ چک کردن ایمیل یا شبکههای اجتماعی نخواهد رفت.

3 ـ محیط کاری طراحی کنید که بهرهوری را افزایش دهد: محل کار نقش بسیار مهمی در بهرهوری ایفا میکند. نور مناسب، استاندارد بودن وسیلهها، راحتی و زیبایی از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

4 ـ وظایف مدیریتی را به آخر وقت موکول کنید: وظایف مدیریتی که ضروری نباشند، بهتر است در اولویت آخر قرار بگیرند. این کارها معمولا سادهتر هستند و انرژی مغزی زیادی احتیاج نخواهند داشت. بنابراین اینها را به آخر وقت موکول کنید و زمانی که انرژی بیشتری دارید، کارهای مهمتر را انجام دهید.

5 ـ به خودتان جایزه بدهید: افرادی که در شرکتها کار میکنند و وظایف خود را بخوبی انجام میدهند، معمولا آخر ماه از طرف رئیس شرکت پاداش میگیرند یا بهنوعی بابت اضافه کاری که انجام دادهاند، از آنها تقدیر میشود. افراد آزادکار خودشان رئیس خودشان هستند؛ بنابراین بعد از رسیدن به اهداف برای خودتان جایزه بگیرید و از خودتان تقدیر کنید.

6 ـ کار را صبح زود آغاز کنید: در یک دنیای ایدهآل، ساعات کاری مطابق میل و سلیقه و میزان انرژی ما تعیین میشود؛ اما دنیای واقعی چنین نیست. روز کاری دنیا صبح زود آغاز میشود و افراد آزادکار نیز باید همین کار را انجام دهند.

7 ـ جلسات را اول صبح برگزار نکنید: جلسات صبحگاهی میتوانند یک روز کاری را هدر دهند. سعی کنید اول وقت روز را به فعالیتهای مهم اختصاص دهید و جلسات را به زمان دیگری موکول کنید.

8 ـ چالشهای روزانه برای خودتان بسازید: فرض کنید نویسنده یا تولیدکننده محتوا هستید. برای خودتان بهصورت روزانه یا هفتگی چالش تعیین کنید. مثلا بگویید در پایان هر روز کاری باید 2500 واژه مطلب نوشته باشید یا در طول هفته باید پنج مقاله تولید کرده باشید.

9 ـ مزایای هر پروژه را برای خودتان بازگو کنید: این کار کمک میکند، در طول روز انگیزه بیشتری داشته باشید و متمرکز بمانید. به جای این که بگویید باید طراحی این وبگاه را برای مشتری انجام دهم، بگویید پولی که بابت طراحی وبگاه کسب میکنم، کمک میکند بتوانم ماشینم را تعمیر کنم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا